werkstuk biologie.

Ik moet voor school een werkstuk maken over milieuvervuiling. Dat is opzich niet zo erg, maar het moet minimaal 16 kantjes tekst bevatten, de plaatjes horen daar niet bij. Heeft iemand tips voor onderwerpen ofzo. wat ik er nog in kan zetten om aan die 16 kantjes te komen.

het lettertype en de grootte is vastgesteld door de docent…

Ehm 16 kantjes. :open_mouth:

Wij moesten ook een opdracht over het Milieu maken.

Misschien kan je mensen vragen over hoe milieubewust ze zijn?
Wij hebben de leraren en leerlingen een enquête gegeven en daarvan
een samenvatting gemaakt.

Weet verder ook niet iets dus upje voor jou.

Je kan er bijvoorbeeld een gedeelte bij doen over het broeikaseffect, over organisaties die het opnemen voor het milieu, zure regen, etc.
Er valt denk ik wel genoeg te bedenken…

Je kunt toch alle soorten milieuvervuiling belichten, dus CO2 uitstoot, lozen van gifstoffen enz enz.
Daarna kan je alle oplossingen die hiervoor bedacht zijn beschrijven. dus duurzame energie enz enz.
En inderdaad de verschillende milieuinstanties ook even bij langs gaan. Daarna kan je de vervuiling per land gaan benoemen. Of bijvoorbeeld China als voorbeeld nemen, die vervuilt namelijk heel veel.
Je kunt ook nog de afspraken die gemaakt zijn in de VN over milieu bespreken.

broeikasseffect en die organisaties had ik al, maar idd die zure regen is een goede! bedankt voor de tips!

Zoiets moesten ik vorig jaar ook eens maken… Ik zal het verslag even voor je opzoeken en kijken wat ik er allemaal in had staan. (:

Ik denk dat je anders ook een aantal verschillende theorieën over de klimaatverandering uiteen kan zetten. Dus dat je van allemaal verteld wat er nou precies mee bedoeld wordt enzo. Bijvoorbeeld
-de zonnevlekken
-de CO2 uitstoot

In ieder geval… Succes!

Milieuproblemen:
x Uitputting
x Bevolkingsgroei
x Industrie
x Landbouw (gewas wordt gewerkt met chemische stoffen ect., is erg slecht voor het milieu)
x Veehouderij (denk aan de stront van de dieren…)
x Ontbossing
x Bemesting (er word te veel bemest → overbemesting → verzuurt de grond)
x Zure regen
x Broeikaseffect
x Ozonlaag

Maatregelen om het milieu te beschermen:
x Biologische landbouw
x Energieverbruik
x CFK’s
x Biologische bestrijding
x Bemesting
x Alternatieve energie
x Duurzame ontwikkelingen

Ik wens je heeel veel succes met het schrijven van je verslag! (: