werkstuk amsterdam.

Hee!

omdat ouders geklaagd hadden (geen ouders van mensen uit onze klas!) over een ‘te laag niveau’ moeten we voor aardrijkskunde nu ineens een universitair werkstuk gaan maken van 5000 woorden over 4 deelvragen, wat hijzelf ook ooit heeft moeten maken.

Nou heel leuk dus -ughe- we komen nu al niet verder xD
dit is dus een van de deelvragen:

1. Leg uit waarom Amsterdam wel of geen wereldstad, houdt hierbij rekening met economische mondialiseringsprocessen, politieke mondialiseringsprocessen en sociaal-culturele mondialiseringsprocessen.

we moeten dus uitleggen wat Amsterdam voor rol heeft in de wereldpolitiek, maar aangezien het politiek centrum in Den Haag ligt kunnen we niks bedenken/vinden.

EDIT: wat houdt dikgedrukt in? bedoelen ze daarmee gewoon culturen, musea, festival etc. in A’dam?

dus; als iemand hier iets over weet, graag! :grinning:

misschien iets over de havens. havens is geld = economie = politiek
nahja komt er zo bij kijken

dankje n.n
maar wat heeft de handel dan precies met de invloed van adam in wereldpolitiek te maken? sorry maar ik snap het niet helemaal :blush:

oja ik heb natuurlijk ook al gegoogled/amsterdam.nl/wikipedia/scholieren.com maar daar was niet echt iets bruikbaars…

fucking hell ik heb mijn 1e deelvraag al bijna af en heb pas 300 woorden van de 5000 o.o en het moet over 2 weken af damn.

Op de basisschool heb ik een spreekbeurt gehouden over amsterdam, maar zo ver ging dat nou ook weer niet xD

up :flushed:

emms amsterdam is een wereld haven. en vanuit daar stroomt het geld binnen, wat de economie in beweging houd, en de economie is wereldwijd, en de politiek moet zorgen dt het goed blijft?

oke hele vage uitleg maar krijg het anders nit uitgelegt xD

oh oke zo… dankje =)

mijn vader had het over dat ze bijv. ook een land kunnen boycotten door er niet mee te handelen en zo de politiek kunnen beïnvloeden? klopt dat?

Up.
ga maar weer eens beginnen. een andere vriendin van me had wel al 1000 woorden bij deelvraag 1 die had bij sociaal-cultureel gewoon over monumenten en festivals enzo…

die vriendin had trouwens ook dat amsterdam bijna geen invloed heeft in wereldpolitiek dus dat klopt denk ik wel :stuck_out_tongue:

[i]Je kan het ook hebben over hoe cultureel Amsterdam is. Is het echt puur Nederlands, of ook een stukje buitenland?

Kijk bijvoorbeeld naar de Wallen, dat is gewoon puur Hollands. De tulpen, Ajax, het centrum. Maar ook kan het hebben waarom Amsterdam een belangrijke stad is. Vergelijk buurten met buurten ( socialiteit )…

:slightly_smiling_face: Je kan gewoon heel veel informatie zoeken over Amsterdam [/i]