werkstress?

Helloo Girls.

Ik werk nu 2 maanden ofzo bij een eetcafé/restaurant, daar doe ik voor het eerst serveren. En dat is best een stressbaan (mensen die ook in de horeca werken zullen dat wel snappen haha).

Heb vantervoren al gefoldert, afgewassen, achter de kassa gestaan bij een chinees en daar ook eten ingepakt (jaja multiculti), en nog beetje geserveerd en ondertussen dingen aangevuld enzo bij een andere brasserie.

Ik merk dat ik altijd, elke dag, minstens 2 keer aan mijn werk denk; oh no ik moet zondag werken. Ik heb er echt geen zin in, het voelt niet echt als zenuwachtig, maar meer als angst. Ik ben wel heel perfectionistisch in mijn werk…
Ik zit er erg mee want ik ga nu elke keer met tegenzin naar mijn werk!
En ik weet dat werk niet altijd leuk is, maar ik zit er gewoon de hele week al mee… Dat is toch niet gezond?
Misschien heb ik een soort van faalangst en dat ik een beetje bang ben voor nieuwe dingen?

Het is niet dat ik t niet kan want mijn baas is erg tevreden, maar toch.

Herkent iemand dit?

PS. morgen moet ik dus nu voor de 8e keer werken.

dat heb ik ook, ik heb ook een vakantiebaantje.
ik denk; verdorie, ik moet maandag weer werken.
ik denk er de hele tijd aan ;$

gewoon leuke dingen doen zodat je het vergeet!

@ hierboven
haha fijn dat ik niet de enige ben!
ja het is irritant als je de hele tijd denkt dat je nog moet werken ;.

Dat is normaal. Er is (bijna) niemand die denkt : “goh weer bijna maandag, weer lekker werken! Heb er echt zin in!” Werken hoort er bij, en dat gaat samen met een beetje gezonde stress, prestatiedruk etc.

Hé dat had ik in het begin ook heel erg (heb ook vakantie baantje in horeca), nu nog steeds soms wel alleen wel minder omdat ik er al een paar weekjes werk. Ik ben ook heel perfectionistisch ingesteld en ook bang om dingen fout te doen enzo, maarja het heeft mij gewoon geholpen om toch maar steeds aan het geld wat ik straks heb te denken, hehe.

Je moet gewoon een andere job zoeken. Ik heb momenteel ook een job waar je in principe elke dag ontslagen kan worden als je het eens niet goed doet. Ik ben ook aan het rondkijken voor iets anders.

dit heb ik dus met mijn stage, bah vervelend :s

maar ik zou inderdaad iets anders proberen te zoeken, dat lucht namelijk heel erg op!

Ik heb het ook! Ik heb ook in de horeca gewerkt vorig jaar en dat vond ik niet zo leuk, het was af en toe erg stressen idd. Nu werk ik in een winkeltje en eerst vond ik het echt wel heel leuk, maar de laatste tijd ga ik er met steeds meer tegenzin naartoe, maar dan achteraf heb ik er wel gewoon een goed gevoel over ;p Tja, maar je baas is tevreden over je toch? Dus eigenlijk is er niet echt iets waarover je je zorgen hoeft te maken…

aah wel fijn dat ik nu ook weet dat ik niet de enige ben.
maar ik vind het echt heeeel vervelend, en ik ben bang dat als ik er nu al mee sto pdat ik dat bij elk baantje zo ga doen… hmmmm

Ik werk ook in de horeca (ook bij de Chinees) Vandaag heb ik 9 uur gewerkt(morgen ook zoiets.) Opzich snap ik het wel van de stress. Als je weet hoe alles werkt, maak je er vanzelf minder druk over. En je kunt nou eenmaal niet meer/beter doen dan je best.

Ik vind het eigenlijk heerlijk om zoveel dingen te doen. Ik heb het liever te druk dan dat ik sta stil. Iig doe gewoon je best en je leert altijd wel dingen bij. Na bijna 2 jaar in de horeca te werken, leer ik ook nog steeds heelveel. Wees blij dat je die kans krijgt! Je moet echt niet stoppen.

Alleen als je écht een hekel aan het werk hebt wat je doet, zou ik er goed over nadenken. Anders moet je echt even doorbijten. In de horeca werken, kan best leuk zijn en een beetje stress is best normaal :slightly_smiling_face: !

Dat had ik bij La Place. Daarom ging ik ook na 2 weken ontslag nemen. Zoek gewoon een ander baantje wat je wel leuk vindt :’)

Misschien toch maar een andere baan? Het is heel belangrijk dat je iets doet waar je je goed bij voelt of zelfs plezier in hebt…

Opzich als je in de horeca werkt is het normaal dat je aan je werk denkt en soms totaal geen zin hebt… Maar dat dit nu al je 8ste keer is en je nu al met tegenzin gaat is niet de bedoeling want zo creëer je stress voor jezelf, misschien ligt het aan je werkomgeving dat het niet zo leuk is, je moet horeca zien als een hobby iets wat je graag doet, en hard werken is daarbij 1 ding. Je moet ervan houden… wat veel scheelt in de horeca werken is als je leuke collega’s hebt met wie je een team opbouwt en waar je samen mee werkt, teamwork doet en na het werken eventueel leuk opstap gaat of leuke dingen doen. Je moet plezier hebben werken in de horeca en niet met tegenzin gaan. Doe iets wat je leuk vind! Daar heb je veel meer aan dan jezelf in de stress werken en met tegenzin overal heen gaan.

@ hierboven
Ja dat klopt. Maar ik vind het ook zo stom om na zo’n korte tijd al weg te gaan!
Misschien moet ik gewoon een keer zeggen tegen mijn baas dat ik tegenwoordig met tegenzin ga. Ze is namelijk niet echt formeel maar meer een vriendinachtig iets.

Ik heb precíes 't zelfde…
Heb ook in de horeca gewerkt, echt te veel stress gewoon.
Ik zag na een dagje werken meteen al op tegen de volgende keer xD
ben daarom ook na een half jaartje gestopt
Heb nu ander werk en dat gaat opzich prima :slightly_smiling_face: maak nu schoon bij een bedrijf en dat vind ik niet zo erg ^^

Dat heb ik ook. Weet niet waar het aan ligt of wat je er tegen doen kan. Het is in ieder geval heel vervelend, haha.

hahahah, ik heb dat dus wel ik ga elke dag met plezier naar de V&D om weer te werken! :slightly_smiling_face:
xxxx

Ja heel veel mensen hebben helemaal geen moeite met een baantje omdat ze het echt leuk vinden. In het begin vond ik de horeca wel echt leuk. Maar misschien word het tijd om iets anders te zoeken, werk er nu al 3 jaar in dus.

ik werk er nu een jaar.
Misschien is 3jaar ookwel genoeg en een goede tijd om een nieuwe baan te zoeken?
xxx

Dat is wel beter dat ze niet zo formeel is en dat jullie gewoon leuk met elkaar overweg kunnen. Misschien moet dan je inderdaad eens praten, dan kunnen jullie erover praten waarom en hoe enz en kan er misschien iets aan gedaan worden?