werkplekken/vriendenkringen/school

Ik heb besloten om voorlopig niet meer deel te nemen aan sociaal zijn in groepsverband, zoals school, werk of vriendenkringen, omdat er altijd geroddel is en ik ben overgevoelig en moet snel huilen.
Ook ben ik vaak genoeg in het negatief middelpunt geweest, zoals gepest of het pispaaltje.
Ik ben autistisch, dus ik ben extra gevoelig. Heeft iemand dit ook of word jij groepsverband wel eens helemaal zat?

herkenbaar ik kan niet tegen kliekjes
wees positief en maak er wat ervan

Ik denk dat iedereen dit wel eens zat is geweest, maar let wel op met jezelf buitensluiten van zulke dingen. Sociaal gedoe is heel menselijk, we zijn groepswezens om het zo maar even te zeggen. Maar als je jezelf de hele tijd buiten sluit en van dingen wegblijft omtrent sociaal gedrag, dan kan het ook gebeuren dat mensen je niet meer terug willen. Dus dan heb je zelf veroorzaakt dat je geen vrienden meer hebt, of geen contacten. Je maakt het dan voor jezelf heel moeilijk, let daar op!
Dit bedoel ik niet aanvallend, maar gewoon als opmerking zodat je het van die kant misschien ook snapt.

Ik waardeer het heel erg! bedankt!

ik hoop dat ik weer positief kan worden hier over

iemand anders?

Ik ben dit ook zat, en ik heb ook wel eens moeite om hier mee om te gaan. Gelukkig kom ik vaak mensen genoeg tegen die mij wel accepteren en dan kom ik ook in een ‘groepje’. De mensen met wie ik dan omga, zijn dan gelukkig niet zo erg als de anderen. (niet dat ik bedoel dat iedereen zo is behalve ik.)

Ik had vroeger ook altijd dat ik super snel moest huilen en er niet tegen kon als iemand iets negatiefs zei of me even ging plagen met iets.
Dit kwam vooral door de scheiding van mijn ouders, en heel erg onzeker zijn omdat mijn zus op me zat te hameren dat ik niet zoals haar was en dus raar zou zijn.
Ik had in de 1e klas helemaal geen vrienden, en ik had later gevraagd of ik bij een groepje mocht zitten. Dit mocht, en het was hartstikke leuk, maar ik stond er alsnog alleen voor. Ik bleef zitten, en had voor het eerst weer vriendinnen, maar na een lange periode van ziek zijn, en mezelf ook buitensluiten, had ik ook niemand meer. In de 2e had ik niemand, en toen ik naar een andere school ging had ik in de 3e en 4e een neppe vriendengroep. Hier kwam ik pas achter toen ik geslaagd was. Dit kwam ontzettend hard aan, en heb me weer buitengesloten. Afgelopen jaar op het mbo, zat ik bij totaal andere mensen op school, daar heb ik mee gepraat, ze hebben me langzaam aan leren kennen ( echt langzaam) en we praten er gewoon over en zie ik gewoon het verschil tussen bepaalde mensen en herken ik meteen mensen die alles ‘faken’.
Dit heeft mijn ogen echt geopend.

Naja, mijn lulverhaal dus. Ik hoop dat je ook mensen tegen komt, die de moeite doen om je te leren kennen, en je dan het verschil laten zien, en dat je echte vrienden krijgt. En ja, sommige mensen kunnen ontzettend hard zijn.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik herkende mezelf er wel een beetje in.

Ik kan er ook nooit tegen als mensen iets negatifs over me zeggen, trek ik me heel veel van aan. Maar ik kan er ook niet tegen nergens bij te horen. Altijd alles alleen moeten doen, ik zou daar echt zwaar ongelukkig van worden.

wij hebben ook vaak kliekjes op school, en als ik geen kliekje zou hebben, zou ik ook alleen staan. dus ja, iedere vriendengroep heeft weleens zijn struggles… maarja, het is wat jezelf wilt. ik ben niet van plan om uit ons groepje te stappen.

ik herken me hier ook in, bedankt. Negen van de tien vriendenkringen zijn fake. Hoe groter, hoe meer backstabbing

daarom wil ik niet meer naar school

up

vervelend…

ik heb me jaren terug ook teruggetrokken uit het groepjesverband. Ik werd er ook niet goed van, altijd dat vieze geroddel achter je rug om. Maar goed, doordat ik me van alles en iedereen heb teruggetrokken. Sta ik nu wel al 5 jaar overal alleen voor. Ik heb geen vrienden, helemaal niks. Ik voel me echt heel eenzaam enz. Dus ik zou wel oppassen dat dit jou ook niet overkomt.

Ik zou juist het groepsverband opzoeken ;p , als je je buitensluit, gaan mensen denk ik júist over je praten, want dat valt op.

als je het WEL opzoekt, ook

Heel erg bedankt voor je advies. Ik wil ook het liefst aardig gevonden worden en ik herken me in jou!

up

Misschien heb je gewoon pech gehad met welke mensen je in aanraking bent gekomen. Met al het ‘neppe’ gedoe en geroddel dat mensen kunnen doen :’) Maar stel dat je ineens wel iemand tegenkomt die niet zo is en waarmee het heel erg klikt, dat zou je toch niet willen mislopen? Als je jezelf afsluit heb je veel minder kans op het ontmoeten van echte vrienden =)