Werken zonder vervolg opleiding

Hee

Als ik mijn havo diploma heb wil ik in Engeland gaan wonen en het liefst meteen gaan werken, omdat ik geen idee heb wat voor opleiding wil gaan doen.
Zijn er banen waar je dan terecht kan? En dan heb ik het niet over supermarkt banen of kledingwinkels. Maar toch wel een redelijk betaalde baan.

Liefs

Au pair?

Dat wilde ik al gaan doen voor een jaar, maar ik bedoelde meer vast werk zoals een kantoorbaan of zo.

Dat denk ik haast niet. Misschien kun je alsnog bij een kledingwinkel of supermarkt terecht en dan een interne opleiding volgen. Maar ik weet niet of ik als winkel zijnde iemand aan zou nemen die net in Engeland is en van wie Engels niet de moedertaal is.

Vaak moet je dan een interne opleiding volgen idd. In Nederland is dat volgens mij bijna overal wel. In Engeland weet ik het niet, en ook niet wat goed betaald en wat juist niet. Detailhandel zuigt overal volgens mij atm door de crisis.

Nee, dat kun je volgens mij sowieso niet zonder vervolgopleiding. Je kunt wel de horeca in oid, maar ze nemen je niet zomaar aan bij een kantoorbaan. Ook omdat je (denk ik) geen Engels paspoort hebt maar een visum, en met alle liefde en respect je Engels waarschijnlijk niet goed genoeg is. Tenzij je CAE gedaan hebt oid. Daarnaast kun je ook in Nederland niet zomaar een kantoorbaan krijgen met alleen je havo, dus waarom zou dat in Engeland wel kunnen?

En, nu ik toch vragen stel: wil je naast au pair’en werken dan? Met au pair’en verdien je namelijk ook geld (niet veel, het is meer een soort zakgeld om kleding etc. te kopen) en je krijgt natuurlijk onderdak en dergelijke van dat gezin daar. Is dat niet voldoende?

Overigens raad ik je aan een tussenjaar te nemen en daarna wel te gaan studeren. Met je havo kom je niet echt ver, vooral in het buitenland.

Volgens mij ben je leerplichtig tot je achttiende (en tot je je havo/vwo/mbo2 gehaald hebt). Misschien ook iets om rekening mee te houden?

Dankjewel voor je reactie! :slightly_smiling_face:
Ik neem dan tegen die tijd toch maar een tussenjaar om dan als aupair te gaan werken en dan kijken of er leuke opleidingen zijn. Als ik mijn havo diploma heb ben ik al wel 18, want ik ben net geslaagd voor mijn vmbo-tl diploma en ga nu naar de havo.

zonder vervolgopleiding kom je terecht in de dingen waar je niet voor hoeft te leren, dus cassiere etc. ik zou echt gaan studeren als ik jou was, anders krijg je er later spijt van dat je niet rond komt . natuurlijk kan je er een jaartje tussenuit, maar niet studeren raad ik je echt af. en je hebt inderdaad leerplicht tot je achttiende

Ik snap dat je er niks aan vind en wilt stoppen. maar zonder vervolg opleiding krijg je al gauw slome baantjes… Ik weet zeker dat je rond je 30ste daar spijt van gaat krijgen.

Ik heb alleen mijn vmbo en ik werk nu ook gewoon in een winkel.
Dat zal in Engeland denk ik niet anders zijn hoor.
Maar als ik jou was zou ik wel verder kijken met een opleiding of iig een afmaken die niet zo lang duurt dan heb je tenminste een diploma.

Ik ken iemand die na haar havo gewoon naar het buitenland is vertrokken. Eerst Canada, werd blijkbaar niks, en kwam toen in het Verenigd Koninkrijk terecht. Ze werkte in de horeca maar verloor daar haar baan, ik weet niet wat ze nu doet. Dit heb ik overigens allemaal via facebook vernomen. Dus veel beter dan een of andere louche hostel zal je werkplek niet worden.

Dat gaat hem niet worden, denk ik.

Zonder vervolgopleiding heb jij zeer zeer weinig kans om ergens een redelijk betaalde baan te krijgen.

Het is ook heel moeilijk om in het buitenland te mogen verblijven zonder baan en al helemaal zonder fatsoenlijk diploma. Ze zitten echt niet te wachten op uitkeringstrekkers.