Ik heb er niet zoveel verstand van maar
het lijkt me heel erg leuk om voor een tijdschrift te gaan werken…
maar ik vroeg me af heb je daar de opleiding journalistiek voor nodig of media/communicatie?
Ik heb geen m&o of economie, ben ik dan nog wel toelaatbaar?
–
Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat voor tijdschrift en wat voor functie + op welk niveau…
In principe kan je met zowel Journalistiek en MIC bij een tijdschrift kan werken. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat er meer mensen zijn die dit willen. Als je wil weten of je zonder die vakken toelaatbaar bent dan moet je even een hogeschool mailen met die vraag Bij MIC willen ze wel graag dat je economie en/of M&O hebt, bij Journalistiek weet ik dat niet.
Ik zou overigens ook wat meer research gaan doen, daar word je ook al een hoop wijzer van!
Als je later graag voor een tijdschrift wil gaan werken kan je inderdaad journalistiek, communicatie of dergelijken gaan studeren. Om de kans te vergroten dat je uiteindelijk ook daadwerkelijk bij een tijdschrift terechtkomt is het slim om te proberen een stageplek te regelen bij een tijdschrift. Succes!
Als je MIC wilt gaan studeren, kun je iets van een economie toets maken waardoor je ook aan die eis voldoet. Bij opendagen leggen ze meestal uit hoe dit werkt, maar als je niet meer naar een opendag gaat, kun je misschien even op internet zoeken hoe dit precies werkt.