Werken vanuit eigen huis als 16-jarige?

Hallo iedereen,

Ik ben zestien en wil heel graag werken, bijverdienen. Helaas ben ik chronisch duizelig en is veel bewegen en reizen niet een optie. Dus vroeg ik me af of een van jullie misschien weet of vanuit huis werken als tiener mogelijk is? Iets als documenten op volgorde leggen, of iets.

Zo ja, heeft er iemand een linkje voor me?

:slightly_smiling_face:

-FinSpin

up?

Ik weet niet of je dit op je 16e kan doen, maar ik weet wel dat dit misschien een optie zou kunnen zijn
https://www.thuiswerk.nl/

Dit zag er echt helemaal super uit, heb er een halfuur aan gedaan om alles helemaal goed in te vullen, moet je betalen voor een lidmaatschap :flushed:

Je kan jezelf HTML/CSS leren en dan web pagina’s voor anderen maken. Bonus points als je ook de grafische kant kan doen (dus hoe het eruit moet zien, in Adobe Photoshop/Illustrator/GIMP of iets in die richting). Deze kun je verkopen op online communities waarbij profielpagina’s gebruikt worden die eigen HTML/CSS ondersteunen, die raak je daar voor zo’n 20-100 euro kwijt. Ik was er heel slecht in en ving er al 15 euro per iFrame voor, inclusief de “art” erop dan. Misschien dat je ze tegenwoordig ook kunt verkopen aan bloggers, maar toentertijd bestonden die nog (bijna) niet.

Of je leert tekenen. Op DeviantArt zal je vrijwel niks verdienen tenzij je extreem populair en goed bent (denk aan niet meer dan 5 euro per tekening), maar er zijn zat online community’s waar de artist markt minder overgesatureerd is, daar zal je als beginnende tekenaar (als in- anatomisch enigszins digitaal ok kunnen tekenen en shaden) al zo’n 15-20 euro per tekening (zonder achtergrond) voor kunnen vangen.

Beiden opties vragen wel wat geduld, je moet het wel eerst een beetje leren en een netwerkje opbouwen binnen een community maar hey het is wel leuk werk.

Zal vooral iets van administratief werk zijn dan. Misschien kun je eens rondvragen bij je ouders of zij nog mensen kennen, is op jouw leeftijd vooral netwerken denk ik.

Je kunt ook proberen of je een hele succesvolle tumblr blog kan starten, als je dan met google ads werkt, kun je wel wat bijverdienen. (Zal niet veel zijn & het zal lang duren voordat je veel volgers hebt though)