Werken met een 'aparte haarkleur'

(Het spijt me als ik dit in de verkeerde categorie plaats)

Hallo, ik ben 15 jaar en ik heb paars haar. Ik wil werken, maar ik heb paars haar en word veel minder snel aangenomen door mijn haarkleur haha. Weten jullie nog een plek waar ik kan solliciteren? (Naast mijn haarkleur zie ik er gewoon heel normaal uit. Geen piercings enc.)

Misschien supermarkt achter de kassa, snackbar, iets met dieren etc?

Ligt eraan waar je woont en in wat voor winkel je wilt werken. In een dorp zal het misschien minder snel geaccepteerd worden. Sowieso zou ik dan pas je haar verven als je er al een tijdje werkt, zo voorkom je vooroordelen. Dan kan je het gewoon aan je manager vragen.

Ik werd zelfs bij de AH geweigerd voor achter de kassa, tenzij ik mijn haar ‘normaal’ zou kleuren. Nope heb nogsteeds mn blauwe haar haha.
Best raar want ze mogen je eigenlijk niet eens weigeren om je haarkleur/uiterlijk, maar meestal spelen ze dan de ‘je bent het gezicht van de winkel’ kaart. :pensive:

Ervoor kiezen mijn normale haarkleur terug te krijgen en het opnieuw proberen.

En iets doen waarvoor je niet “het gezicht van de winkel” moet zijn dan? Iets als kranten bezorgen, thuiswerk of miss iets administratiefs waar je alleen collega’s om je heen hebt en niet perse klanten? Of solliciteer in een winkel waar men niet raar opkijkt als je paars haar hebt. Ik ken genoeg piercing- en tattooshops waar mensen met de meest geweldige kapsels rondlopen, alternatieve winkeltjes kan ook, kringloper, wereldwinkel etc.

sorry dat ik het zeg, maar dat was toch wel te verwachten nadat je je haar hebt gekleurd? Veel bedrijven willen niemand aannemen met iets aparts omdat je het gezicht van de winkel bent. Werken in de horeca en zorg kun je 9 van de 10 wel vergeten. Probeer eens Mac Donalds? die hebben daar minder moeite mee. Anders babysitten, krantjes bezorgen, afwassen. Je bent ook pas 15 dus de keuze is heel beperkt…

Mc Donalds gaat ook moeilijk doen. Toen ik er nog werkte zijn verschillende mensen ontslagen nadat ze hun haar in een onnatuurlijke haarkleur hadden geverfd.
Ik zou als ik jou was, hoe jammer het ook is, je haar weer verven in een natuurlijke kleur

Wat hier al is gezegd. Het is best logisch.
Ik kan ook mijn haar geen rare kleuren verven.
Als ik straks op kamers woon ga ik werk in een pub zoeken en hopen dat het daar wel mag.

Jammer van de vooroordelen rond aparte kleuren, maar het is niet meer dan normaal dat je zo geen werk vindt. Als je echt dringend een baantje nodig hebt, dan kan je je haren beter eventjes in een natuurlijke tint laten kleuren.

Ik werk in een fabriek en daar maakt het echt niks uit welke haarkleur je hebt.
Wanneer je echt met klanten te maken hebt zullen ze wel moeilijker doen over haarkleur.

Ik werk bij de mcdonalds en bij ons mag het ook niet. (geen piercings, geen oorbellen, geen tattoos, niks niet)
Zou geen idee hebben waar het wel wordt geaccepteerd. Probeer zoveel mogelijk te solliciteren en je komt er vanzelf achter wanneer ze iets vragen over je haarkleur en dit niet accepteren.

Dit mag in het bijbaantjestopic! http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-bijbaantjes-topic-287760.0.html