werken in turkije

heyy
ik had een vraagje (ik denk voornamelijk bedoeld voor de turske meiden hier… of nl’se die hier wat over weten)
na de zomer wil ik internationaal recht studeren en dan daarna in turkije wonen en werken. Alleen ik had al geïnformeerd bij de universiteit en ik kreeg te horen dat als ik daar internationaal recht ga doen het gebaseerd is op het nederlandse recht en daar heb ik dan niets aan in Turkije.
Weten jullie misschien hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Een vriend van me wil ook in turkije gaan wonen (hij doet wel een andere studie) en hij wil eerst zn bachelor in nederland halen en zijn master in Turkije, maar ik weet niet of dat zo’n goed idee is bij internationaal recht omdat je vooral in de eerste jaren nederlands recht krijg.
maargoed… iemand die dit ook van plan is en weet wat het beste is om te doen? :slightly_smiling_face:

echt heel erg bedankt alvast!!
x!

ik ben turks :stuck_out_tongue:
maaruh… ik weet daar niet echt iets van :frowning_face:
Sorry!

ja je hebt niks aan me antwoord hihi ik weet het!
xx

haha maakt niet uit :stuck_out_tongue:
toch bedankt voor het upje!
x

Misschien is het een idee om de een van de rechtenuniversiteiten in Nederland een mail te sturen en om advies te vragen, en evt. ook een in Turkije? Ik kan je verder niet helpen… Succes

Wat btw volgens mij wel zo is is dat als je hier een rechtenstudie helemaal afmaakt en je dan in het buitenland wil werken je nog een opleiding daar moet doen maar niet de volledige… Omdat de basis overal hetzelfde is… Maar van 1/2 jaar om het turkse recht te leren…
Dit weet ik niet 100% zeker

Tja… moeilijk zeg…
Ik denk dat ze in Turkije je wel aanleren hoe het systeem daar werkt? Pff… Geen idee…

Je zei dat je geïnformeerd hebt bij 1 universiteit, en dat het gebasseerd is op nederlands rechten. { waarom dat nou weer eig? }
Misschien geldt dat voor andere rechtuniversiteiten in Turkije niet?
Je zou by andere univ. kunnen informeren?
weet ik veel:$

bedankt voor alle reacties!
nja ik snap wel dat als je in Nederland een (internationale) studie doet dat het dan in eerste instantie op nederland gebaseerd is. Ik weet dus alleen niet of mijn in nederland behaalde diploma erkend wordt in Turkije. Heb wel al bij het vu en de webster geinformeerd maar bij het vu zeiden ze dat je diploma in turkije waarschijnlijk niet geldig is en bij de webster hebben ze geen internationaal recht vreemd genoeg…
Ik denk dat ik inderdaad maar even ga informeren bij universiteiten in Turkije.
x!