Werken in een Callcentrum?

Het verdient goed maar je krijgt echt chagrijnige mensen aan de telefoon.

Ook moet je oppassen dat je niet bij een bedrijf zit dat mensen belazert. Je hebt ook wel goede bedrijven hoor. Een vriend van mij belt mensen of ze lid willen worden van het WNF. Het is nog steeds irritant maar beter dan dat ze vragen of je een nieuwe provider wil of zoiets.

Als niemand meer ‘mensen mag manipuleren’ kun je alle communicatie studies wel sluiten. Eigenlijk alle communicatie vormen. Girlscene moet dan ook weg.

Haha mn neef werkt er
en die zegt dat ie er helemaal gek van word
en het is fuckinnn saai hihi
dus het is een no go xD

maar callcenters is een andere manier van communiceren, je smeert mensen dingen aan, en dit soort van communiceren -dat door bedrijven wordt veroorzaakt omdat die dingen aan mensen willen aan smeren -kan je gewoon schrappen, verboden die hap, je wordt in de maling genomen en er zijn vast gevallen waar mensen in de schulden zijn geraakt of in de problemen zijn gekomen.
Dat soort communicatie is gewoon voor eigen gewin. Girlscene etc is voor plezier, echt manipulatie zie je hier niet in callcenters wel.

je kan ook overdrijven

Oh dus reclame is geen manipulatie? (Ik zie hier genoeg banners die naar sites verwijzen waar je als je aan een IQ test mee doet aan een abonnement wordt vast gesmeten.)

En er is trouwens een lijst waar je je op kunt laten zetten als je niet meer gebeld wil worden door callcenters, dus als je dat niet doet is het toch je eigen schuld dat je spullen worden aangesmeerd? Het is heus niet alleen maar oneerlijk werk hoor. Gecontroleerde goede doelen zoals Unicef en WNF maken er ook gebruik van.

Het gaat trouwens ook niet alleen om ‘mensen dingen aansmeren’ vaak moet je ook gewoon vragen stellen voor marktonderzoek etc.

Oh dus reclame is geen manipulatie? (Ik zie hier genoeg banners die naar sites verwijzen waar je als je aan een IQ test mee doet aan een abonnement wordt vast gesmeten.)

En er is trouwens een lijst waar je je op kunt laten zetten als je niet meer gebeld wil worden door callcenters, dus als je dat niet doet is het toch je eigen schuld dat je spullen worden aangesmeerd? Het is heus niet alleen maar oneerlijk werk hoor. Gecontroleerde goede doelen zoals Unicef en WNF maken er ook gebruik van.

Het gaat trouwens ook niet alleen om ‘mensen dingen aansmeren’ vaak moet je ook gewoon vragen stellen voor marktonderzoek etc.

Edit: En al die artikelen op de hoofdpagina die zogenaamd voor ‘plezier’ zijn maar waar verborgen reclame in zit zijn natuurlijk ook geen manipulatie.

Je moet het niet erg vinden om erg irritant te zijn. Ik heb niet in een call center gewerkt, maar wel ander promotie werk gedaan (via Tempo Team vandaar). Ik vond het vreselijk, want ik wil mensen eig niet tot last zijn. Ik heb een heel dienstverlenende instelling. Bij zoiets als een call center of promotie werk MOET je gewoon irritant zijn want 9 van de 10 mensen zijn NIET geïnteresseerd. Kutwerk dus, maar het verdient goed.

Edit: Callcenter is eig ook gewoon reclame maken, maar het is veel actiever dan een poster of een televisie reclame. Die dingen zijn gemaakt voor de massa, call centers spreken mensen individueel aan en dat maakt alles een stuk persoonlijker. Iemand gebruikt namelijk zomaar jouw telefoonnummer, belt je in je vertrouwde huisje op en valt je eig lastig in je eigen tijd, voornamelijkste reden om te zorgen dat je je geld aan hun uitgeeft. Ik vind reclames als poster en zo wel manipulatief, maar op een heel andere manier en een vorm van reclame die geaccepteerd mag worden. Je hebt 100% zelf in controle of je je neus ervoor ophaalt of wat dan ook. Als er ineens iemand voor je neus staat dan is dat voor sommigen intimiderend en dan durft niet iedereen nee te zeggen.

Ik heb btw ook verhalen gehoord over ex-call-center-medewerkers die zich echt asociaal gedroegen door grapjes uit te halen bij mensen die meteen ophingen op hun telefoontje. Vind ik zoooo lullig, toon wat nederigheid! Jij valt hen lastig!

@ HuppelTRUT: OVer die banners heb je wel gelijk. Maar de rest van GS, de site zelf, vind ik geen manipulatie hoor! :stuck_out_tongue:

@topicstartster: Ik zou het niet doen: je krijgt alleen maar chagrijnige mensen aan de lijn die niet echt op je zitten te wachten…
Maar het is wel een goede ervaring, je leert denk ik wel hoe je een telefoongesprek moet voeren (of hoe juist niet haha)!

Ik moest even denken aan een ander soort ‘callcenter’, toen ik de titel las. Dacht dat je call girl wilde worden. :’’’’)
Hahaha, sorry. Ik kan je verder niet helpen.

Dat is niet te vergelijken vind ik. Girlscene ga je vrijwillig op en de reclame is makkelijk te negeren. Het valt mij niet eens meer op. Bij callcenters komen ze in je privé-leven zonder echt je toestemming om je te manipuleren.

Voor de mensen die nog last hebben van het gebeld worden door callcenters: Er bestaat een site. Bel-mij-niet.nl heet het volgens mij, als je je daar aanmeld bellen ze je niet meer. & als ze het toch proberen en je zegt dat je op de bel mij niet lijst staat hangen ze vaak ook direct op, omdat ze dan aangeklaagd mogen worden.

Over dat ‘bel-mij-niet-register’: Ik hoorde laatst op de radio dat die lijsten zijn doorverkocht aan bedrijven die dus bij die adressen even langs de deur gaan… [Dat ‘bel-mij-niet’ gaat dus niet op voor de deurbel. :/]

In die artikelen op de hoofdpagina staan ook een hoop manipulatieve reclame dingen hoor. Maar goed, ik zeg ook niet dat dat slecht is hoor, ik zeg alleen dat als je gaat zeuren dat het manipulatief is dat eigenlijk alles met communicatie dat is.

Maar je hebt wel gelijk, naar Girlscene ga je toe en die belmensen komen naar jou toe.

Mijn zus heeft van de zomer daar ook gewerkt. Verdiende 9 euro per uur, en voor elke persoon die ze ompraatte kreeg ze 1 punt, had je 150 punten ofzo kreeg je een wii ofzo, mijn zus had in de week dat ze daar heeft gewerkt 1 iemand overgehaald.
Ze moest mensen ompraten om naar een andere energie maatschappij te gaan.
Mij lijkt het verschrikkelijk saai… =)