Je moet het niet erg vinden om erg irritant te zijn. Ik heb niet in een call center gewerkt, maar wel ander promotie werk gedaan (via Tempo Team vandaar). Ik vond het vreselijk, want ik wil mensen eig niet tot last zijn. Ik heb een heel dienstverlenende instelling. Bij zoiets als een call center of promotie werk MOET je gewoon irritant zijn want 9 van de 10 mensen zijn NIET geïnteresseerd. Kutwerk dus, maar het verdient goed.
Edit: Callcenter is eig ook gewoon reclame maken, maar het is veel actiever dan een poster of een televisie reclame. Die dingen zijn gemaakt voor de massa, call centers spreken mensen individueel aan en dat maakt alles een stuk persoonlijker. Iemand gebruikt namelijk zomaar jouw telefoonnummer, belt je in je vertrouwde huisje op en valt je eig lastig in je eigen tijd, voornamelijkste reden om te zorgen dat je je geld aan hun uitgeeft. Ik vind reclames als poster en zo wel manipulatief, maar op een heel andere manier en een vorm van reclame die geaccepteerd mag worden. Je hebt 100% zelf in controle of je je neus ervoor ophaalt of wat dan ook. Als er ineens iemand voor je neus staat dan is dat voor sommigen intimiderend en dan durft niet iedereen nee te zeggen.
Ik heb btw ook verhalen gehoord over ex-call-center-medewerkers die zich echt asociaal gedroegen door grapjes uit te halen bij mensen die meteen ophingen op hun telefoontje. Vind ik zoooo lullig, toon wat nederigheid! Jij valt hen lastig!