Werken in een Callcentrum?

Hoi,
Ik zoek een vakantiebaantje, en zag een vacature voor werken in een callcentrum. Heeft iemand ervaring hier mee?
(Aangezien niemand houd van die reclame telefoontjes, maar ik toch wel geld wil verdienen…)

Je moet wel commercieel aangelegd zijn.
Een vriend van mij wilde het ook doen, maar die werd afgewezen door zn stem <<
(terwijl hij verder geschikt was voor de baan en er niks mis is met zn stem o__O)

Afgewezen om z’n stem? dat is raar haha x]

woow idd, dat je werd afgewezen vanwege je stem! O.O
ik heb er geen ervaring mee…
dus dit kan je zien als:: UP!

Ja die was niet overtuigend genoeg. Terwijl hij bij Streetwise heeft gewerkt en altijd mensen kon overtuigen U__U

ik heb bij een callcenter gewerkt en ik ben er weggegaan omdat ik het nog al lullig vond dat je mensen dingen probeerd te verkopen die in werkelijkheid helemaal niet zo mooi zijn. Maar ieder zn eigen ding.

hoe oud moet je daarvoor zijn dan

Het betaald wel zeer goed.

^ Ja dat wel, maar ik weet zelf hoe irritant ik het vind als die mensen me bellen, en ik weet ook dat ik niet de enige ben, dus dat doe ik die mensen niet aan.

Het betaald wel goed, maar het lijkt me vreselijk saai werk.
En bovendien moet je veel doorzettingsvermogen en fantasie hebben om iemand over te halen om iets te kopen…

lijkt me echt niet leuk
een neef van me heeft daar ooit es gewerkt en is daar met trauma’s weggegaan

Tja, mij lijkt het wel leuk, en ook nog goed betaald!
Maar ik weet het nog niet zo goed, je krijgt zo vaak: nee geen interesse te horen, en ik hoorde dat je soms zelf word uitgescholden!
Daarom wil ik graag nog een paar ‘ervaringen’ horen :kissing:

Ik heb er gewerkt. Het betaalde goed, maar ik moest bellen voor uitvaartsverzekeringen en dat is gewoon kut. Want je praat alleen maar bullshit en die mensen aan de andere kant denken dat je er verstand van hebt. Ik vond het niet zo fijn om mensen op te lichten, dus ben ik er al snel mee gestopt.

Ik heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord. En volgens mij is het ontzettend saai.

Geen werk waar je trots op zou moeten zijn.

Wij hebben geen huistelefoon meer door die callcenters want ik en me vader werden helemaal gek. En ik ben altijd of me mobiel kwijt of geen beltegoed meer.

heerlijk die callcenters.

(m*ng*l**)

Ik haat jullie $^@!

Het betaalt goed, maar ik houd er niet van. Vooral omdat je mensen belazerd. Don’t ask why, je komt er wel achter.

Ben ik ook wel eens benieuwd naar, aangezien ik toch nergens anders werk kan vinden…

Hee,
ik heb vorige week ontslag genomen bij het call center,
ik heb er 5 maanden gewerkt,
De collega’s waren erg leuk… Het bellen kan heel erg verschillen, net voor welk project je belt,
ik belde zo’n 4 maanden voor de postcodeloterij… dus ja… dat was gewoon niet leuk,
maar ik heb ook voor de tros kompas gebelt, en dat was wel leuk,
maaaar… 1 shift (was bij ons 3 uur) dat is te doen. maar 2 shift… vond ik afschuwelijk om te doen,

en het betaald redelijk… ik had 6 euro per uur… dus het viel mij tegen met mijn oude baan,

maar Ik denk dat je het beste gewoon kunt gaan proberen
het is toch een ervaring die best handig is…
en goed voor je sociale voordigheden,

Soms heb je namelijk hele leuke gesprekken met mensen, maar soms bel je iemand op die net overleden is…
ja die dingen kunnen dan erg vervelend zijn…

maar ik wens je veel succes, en ik zou het gewoon proberen!

hoop dat je hier iets aan hebt :wink:
en als je vrage heb ofzo, mag je die stellen als je wilt

Ik zeg NIET DOEN!!
Ik ging er solliciteren en voordat ik mijn contract moest tekenen zei ik nee… WTFFF al die dingen die je daar hoort

"Als iemand Nee zegt begint je gesprek pas, praat alleen over mooie dingen van postcode loterij (je steunt goede doel… NOT), probeer ze koste wat het kost te overtuigen dat het veel beter is dan de andere gokdingne waar ze meespelen… enzo

Het is gewoon reclame… en je manipuleert die mensen gewoon ech kOETWERK

Verdient goed, maar is retesaai en onredelijk

Een hele goede vriendin van me werkte bij een callcenter. Ze zat in een hele gezellige groep en het was er altijd leuk, maar ze zei ook dat je gewoon alles moest doen om die mensen te laten geloven dat ze het echt moeten kopen. En dat is op zich best zielig omdat het vaak rommel is.