Mag dat? Ik was namelijk laatst aan het helpen op een evenement met allemaal restaurants die hun eigen tent hadden (dus eigenlijk was er een heel gebied met allemaal mini-restaurantjes). Ik moest rondlopen en overige klusjes doen. Heb ook even een praatje staan maken met de eigenaar van een restaurant in de buurt, hij zei dat hij wel een baantje voor me had en leuk vond als ik daar kwam werken.
Alleen… ik ben pas 15. Dan mag dat toch nog helemaal niet? Heeft het dan nog wel zin om daar langs te gaan? Ik maak vaak een oudere indruk dus mensen schatten me vaak een jaar of 17, 18. Die man van het restaurant daarom waarschijnlijk ook.
volgens mij mag je dan wel werken maar nog weinig. En in de horeca geen alcohol schenken of dus bar werk doen
Mag! Een vriendin van mij is 15 en werkt in een restaurant, gemiddeld 15 uur per week geloof ik.
Je kunt het altijd proberen, maar je mag dan idd totaal geen alcohol schenken en late uren werken enzo. (na 11 uur mag als 16 jarige al niet)
serieus? Dat wist ik helemaal niet haha
Dat mag gewoon hoor, ken er veel die 15 zijn en in de horeca werken!
Als 15jarige mag je toch ook niet met geld werken? Of ben ik nu heel erg in de war?
Mag wel gewoon hoor, je mag alleen niet met de kassa werken en met alcohol.
Ik werk al sinds mn 14e in de horeca, gewoon in de bediening , maar het is ook dat we hier geen alcohol schenken.
De meesten beginnen met afwaswerk en stromen later door naar bediening of keuken
Vraag ik me ook af, ik had een restaurant gebeld om te vragen en die zei dat ik als 15jarige alleen maar mag afwassen terwijl ik ook mensen ken die idd vanaf hun 14e al serveren.
ik werk sinds mijn 15e in de horeca, net 1 jaar dus maar het mag eigenlijk niet tenzij er geen alcohol word geschonken zoals in een lunchroom ofzo… en je mag op je 15e ook maar tot 7 uur werken
Dat mag, maar je mag eigenlijk niet alchol schenken ookal gebeurt dat vaker. En je krijgt minder verdient dan een 18 jarige, en 17 enz,.
Dit mag in het bijbaantjes topic; bovenaan bij Lifestyle!