werken in de buitenschoolse opvang

hee,

ik wil graag een studie volgen om te kunnen werken in de bso ’ pedagogisch medewerker’
heeft iemand hier wel een stage gelopen of werkt iemand in de bso.

wat zijn dan je taken? hoe zit een gemiddelde dag eruit? wat zijn de voor en nadelen?

Alvast super bedankt

Ik zou even langsgaan bij een BSO, die weten daar alles van.

Een groot nadeel van een vaste baan in de BSO is toch wel dat je vaak maar 3 uurtjes op een dag kunt werken. Behalve op woensdag en als er zaterdagopvang is op zaterdag. Dus dan moet je voor de aantal uren werk dat je normaal op 2,5 dag doet, 5 dagen om aan de zelfde aantal uren te komen.

Voor de rest werk ik ook (als bijbaantje) op een BSO. Maar wel met verstandelijke beperkte kinderen, dus met autisme, ADHD e.d.
Het is vooral de kinderen vermaken, spelletjes doen, activiteiten doen. Daarnaast natuurlijk alles in goede banen leiden, ruzietjes voorkomen en oplossen dat soort dingen. Op woensdag en zaterdag eet je ook samen met de kinderen.

Ik loop stage op een BSO. Je taken zijn voornamelijk: kinderen verzorgen en vermaken, toezicht houden, problemen oplossen en natuurlijk ook de kinderen zélf goed in de gaten houden. Als het niet goed gaat met een kind moet je gesprek aangaan met de ouders etc.

Ik vind het werk niet echt super leuk, maargoed; daar was ik me van tevoren al wel van bewust. Moet gewoon dit jaar afmaken en dan ben ik er klaar mee (:

Een nadeel is idd wel de uren. Ik loop stage op de vrijdag, maar dat is bij mijn vestiging de enige dag dat je tenminste wat uren kan maken. Ze zijn dan vanaf 12 uur tot half 7 open, terwijl ze de andere dagen pas om half 4 open gaan. Dan kun je verder alleen voorschoolse opvang doen van 7 tot half 9 ofzo en tussenschoolse opvang. Maar dan kun je niet echt uren maken.