Werken in België op je 15?

Hoii, ik heb al even gezocht in het forum of er misschien al een topic over was maar aangezien dat ik niets kon vinden maak ik er zelf maar 1tje x)
Ik woon dus in België (tussen Antwerpen en Sint-Niklaas) en ben over een maand 15 en zou graag in het weekend in de voormiddag gaan werken.
Weet iemand waar dat kan? ik heb al rondgevraagd in supermarkten maar daar mag je pas vakken vullen als je 16 bent …

dus iemand tips ?

Bij de bakker of in tavernes… het plaatselijke krantje checken :slightly_smiling_face:.

Volgens de wet mag je op je 15 al een vakantiejob hebben op voorwaarde dat je de eerste twee jaar middelbaar hebt afgerond, maar hoe dit zit met weekendwerk weet ik niet. In de praktijk is het inderdaad wel zo dat de meesten gaan zoeken naar mensen die minimaal 16 zijn (heb die miserie ook gehad, wel voor vakantiejob. Het resultaat is dat ik pas dit jaar voor het eerst een vakantiejob had, ben bijna 17).

In supermarkten is je kans in ieder geval klein. Probeer inderdaad eens bij de bakker of zo, of in de horeca.

Oops, dubbelpost.

Mijn zusje werkte vanaf haar 14e ofzo al in een supermarkt. Maar wel in NL:P
Horeca zou ik sowieso niet gaan kijken, op je 15e mag je geen alcohol schenken en niet tot laat werken, dus dat lijkt me niet zo handig voor in de horeca.

bedankt voor de tips maar ik lees elke week het streekkrantje en daar vind ik alleen 16+ dingen :stuck_out_tongue:
goh wat is het gemakkelijk in nederland om werk te vinden, het is oneerlijk x)

Ik woon ook in de buurt & 15 too. Ik volg de topic even mee :wink:
(Ik wil trouwens geen weekendwerk, want ik heb een ‘zware’ studie… :stuck_out_tongue: ik haal nog niet eens een normale hobby :p)
Maar gewoon inspiratie voor de volgende vakantie ofzo ;p

nou ik heb ook een ‘zware’ studie + een vriendje dat ik zo vaak mogelijk wil zien maar geld moet ik hebben haha x)