werken en kcal

Hallo allemaal

Ik had eens een vraag.
Overdags eet ik voldoende en in dr avonden werk ik bij de mac donalds als ik thuis ben heb ik altijd zin in nog drie boterhammen daarna ga ik slapen
Hoe kan het dat ik toch afval?

Ot: havetmout met pindakaas
Lunch: drie volkoren botrthammenmet kipfilet en rauwkost
Avond: avond eten
Voor slapen gaan drie boterhammen met pindakaas
Drink mega veel thee

Voor het slapen gaan zou je toch moeten aankomen?

Dat is op zich hoe het in het algemeen gaat, maar blijkbaar werkt jouw stofwisseling niet zo!

Nee, t maakt niet uit wanneer je eet. Als je totale calorie├źn over een langere periode onder je vebruik ligt, val je af, ongeacht of je vlak voor 't slapen nog eet of niet.

Eet je wel tussendoortjes?

Helaas maakt het je lichaam niet uit op welk tijdstip je eet (qua aankomen/afvallen). Als je caloriebalans over de hele dag negatief is - dus je verbrandt meer dan je eet - dan zul je nog steeds afvallen, ook al eet je de halve Mac leeg voor je naar bed gaat.

Je hoofdmaaltijden zien er prima uit. Maar ik zie geen tussendoortjes, en als je naast deze maaltijden niets meer eet is het inderdaad goed mogelijk dat je toch minder kcal binnenkrijgt dan je verbruikt. Ik zou dus zeker kijken of je overdag wat tussendoortjes kunt pakken. Als dat niet mogelijk is (door werk of andere bezigheden), zou ik toch je hoofdmaaltijden nog iets uitbreiden. 's Ochtends fruit of een smoothie bij je ontbijt erbij en 's middags een bak volle kwark met noten bijvoorbeeld. Het zal even wennen zijn om meer te eten, maar als je niet af wil vallen is dat toch nodig.

Ik denk dat je gewoon te weinig eet. Die drie boterhammen 's avonds kunnen dat niet meer goed maken, je moet gewoon meer eten over de hele dag heen.

Misschien regelmatiger eten? Als je echt wil bijkomen is tussendoor noten eten een aanrader. Ik denk dat je job te actief is om zo weinig te eten.