Werken bij supermarkt

Hoihoi!

Ik had even een vraagje,
mag je op je 15e al bij de ah/jumbo/dirk etc werken?
of moet je 16 zijn?

liefs!

Vanaf je 15e kan je 's middags als vakkenvuller werken, vanaf je 16e mag je ook 's avonds werken en kassa, balie en deli doen. Maar dit hoort eigenlijk in het bijbaantjes topic.

Dankje! (: Ik was namelijk bij de super de boer geweest en die zeiden van, nee op je 16e kunnen we je pas gebruiken. Maar mijn opa zei: Huh je mag gewoon vanaf je 15e werken! Dus toen snapte ik er niks meer van haha.

Oh kut, bijbaantjestopic helemaal vergeten haha.

Nou bij mij in de ah nemen ze gewoon mensen aan vanaf 15 en ik ken heel veel mensen die op hun 15e al bij een supermarkt werkten. Maar misschien wouden ze je niet aannemen omdat ze mensen willen die multi in zetbaar zijn, dus dat je kassa en vullen kan doen en nu mag dat nog niet.

Vanaf je 15e mag inderdaad,
maar als je nu letterlijk typt wat ze bij de Super zeiden: vanaf je 16e kunnen we je pas gebruiken… dan houdt dat niet in dat je niet op je 15e mag werken, maar dat ze bijv geen vakkenvullers nodig hebben oid. Alleen kassameisjes bijvoorbeeld, of broodsnijders. Dingen die pas kunnen op je 16e. Niet per se dat je niet op je 15e mag werken dus.

Ik denk dat ze dat bedoelen met dat ze je achter de kassa willen hebben of als all-round, zoiets, willen inzetten, want voor kassa moet je 16 zijn. Je mag overigens vanaf 14 jaar al vulploeg medewerker zijn. :slightly_smiling_face:

Ik werk bij de Plus en daar kan je gewoon vanaf je 15e beginnen :slightly_smiling_face:
( m.u.v. kassa )