Werken bij supermarkt (13 jaar)

Ik heb een vraagje… Ik ben nu 13 jaar, augustus word ik 14, maar ik zou in de zomervakantie (of iets daarvoor) willen vakkenvullen met me vriendin. Je moet daar (geloof ik) 14 voor zijn (me vriendin is al 14). Maar heeft het zin om als je 13 bent te proberen te vragen of je al mag beginnen? Want als ik wacht tot ik 14 ben, dan is de zomervakantie al voorbij, en ik wil vooral in de vakantie wat bijverdienen :’). Dus weet iemand hier iets vanaf? :stuck_out_tongue:

meestal met je 15 zijn … heel soms laten ze 14 ook maar 13 dnk ik helemaal niet … maar je kan het proberen

Oke. Ja 14 laten ze wel, 2 meisjes uit me klas werken daar ook en zijn 14.

Meestal is er veel vraag naar baantjes als vakkenvuller, dus ik denk dat je als 13-jarige weinig kans maakt, maar 14 is waarschijnlijk ook nog te jong… Ik denk het dus niet!

je kan het altijd proberen natuurlijk…
je moet er wel niet te veel van verwachten want volgens mij mag je maar heel weinig werken op die leeftijd.
toen ik 15 was mocht ik zelfs maar 2 dagen per week van 5 tot 7 vakkenvullen.
je kan ook kranten gaan lopen of folders, dan neem je het voor een paar weekjes over van iemand die op vakantie gaat…

Oke bedankt.(A) Jaa ik loop al folders :stuck_out_tongue:
Maar ik wil nog wat bijverdienen, maar ik weet wel bijna zeker dat als je 14 bent dat je daar wordt aangenomen, ken wel veel mensen die daar op hun 14e zijn begonnen… Waar kan je dan vinden hoelang je mag werken op welke leeftijd zegmaar?
Wordt voor mij dus nog ff paar maandjes wachten.

is het btw aan te raden om in een supermarkt te gaan werken?

Op www.nibudjong.nl staat heel veel informatie, misschien heb je daar wat aan.

15 of 16

Daar moet je 15/16 voor zijn.
En waarom zou het raar zijn om in een supermarkt te werken?

ik vind een supermarkt een geschikte plek om te beginnen met werken hoor.
t betaald best redelijk en het werk is niet super zwaar maar je bent wel de hele tijd bezig zodat de tijd dan ook lekker snel gaat :stuck_out_tongue:
en vakkenvullen kan ook erg gezellig zijn als je iemand hebt om te kletsen maar dat mocht bij ons nooit als de baas aanwezig was.

Okee bedankt allemaal.
Ik ga het gewoon proberen als ik 14 ben :grinning:
Me vriendin heeft het aan d’r zus gevraagd, die werkt ook in dezelfde supermarkt, en die zei dat ze liever mensen hebben die 15 zijn, maar 14 mag ook. Dus ja, ik ga het dan gewoon proberen =D
En idd, ik denk dat de tijd ook snel gaat als je iemand hebt om mee te kletsen enzo!

heee, ik heb laatst nog gesoliciteerd bij de super de boer
ik ben zelf 13 en word 10 oktober 14 hopelijk word ik aangenomen !
een vriendin van mij werkt ook bij de super de boer en zij is 14
dus eigelijk mag het wel vanaf je 14e :wink:

Wat raar…
Ik dacht dat het alleen vanaf je 15e mocht.

ligt eraan waar je wilt werken , bij de albert moet je 15 zijn weetje :wink:

Je kan het proberen, maar officieel mag je pas vakken vullen als je 16 bent, en sommige lichte dingen als je 15 bent. Bij de meeste supermarkten zetten ze 16 jarige in de vulploeg, en 15 jarige bij de serviceploeg.

Allemaal brugklasser op school bij mij diee werken bij de ©1000

Bij de AH mag je ook vanaf je 14e (bij mij in de buurt dan)…
mensen die ervaring hebben met werken bij Hoogvliet en of er jonge mensen werken XD?