Werken als postbezorger?

Al een aantal jaar ben ik aan het overwegen om als postbode te gaan werken. Ik weet dat het fysiek zwaar is, maar dat vind ik juist leuk (heb al eerder fysiek zwaar werk gedaan). Daarbij spreekt het zelfstandig werken en de vrij flexibele werktijden me aan.
Ik kan prima lopen, alleen helaas niet fietsen door een blessure met mijn knie die ik al jaren heb.
Daarom dacht ik om misschien met de auto te gaan.

Wie doet of heeft dit werk gedaan, hoe bevalt het en wat denk je van mijn auto-idee? :slightly_smiling_face:

Ik ga het ook doen ik ben al aangenomen maar ik moet nog beginnen! Je kan het altijd aankijken toch? Ik heb ook een rugblessure en ik ga dit gewoon aanzien en als het echt niet gaat dan helaas niet. En dat auto idee ik weet het niet dan moet je even vragen of dat überhaupt kan/mag!

Ik bezorg post bij Sandd en om het geld zou ik het iig niet doen. Wat betreft de auto, het lijkt mij niet handig.

Ik heb dit werk 3 maanden gedaan. Het beviel me prima, lekker alleen en niemand die op je nek zit :wink:
Alleen met de auto… Tja lijkt mij niet erg praktisch. Puur omdat je dan constant heen en weer aan het lopen bent of de auto blijft verplaatsen. Want als je met een flinke stapel post op je arm loopt en ook nog een flinke stapel in de schoudertas is behoorlijk zwaar.

Misschien een idee dat iemand anders voor jou naar de wijk fietst met de tassen en dan je zelf met de fiets aan de hand van straat naar straat loopt? Mijn vader is ook weleens meegefietst omdat het niet in 1x in de tassen paste. Zo hoefde ik niet 2 keer heen en weer te fietsen naar de wijk

@ Traveler ja het is een idee, maar ik zou niet weten wie dat voor mij kan doen… iedereen is dan aan het werk op die dagen en tijden :slightly_smiling_face:.

Ik krijg net nog een ideetje. Ik zou de post ook in een karretje kunnen doen ofzo. In plaats van een tas.

Dat is wel echt een handig idee! Jammer dat ik dat toen niet bedacht had, haha!

Ik heb het een keer in de zomervakantie gedaan. Het was op zich best goed werk, waarbij je veel beweegt en zelfstandig te werk gaat. Maar inderdaad ook best zwaar. Zeker als het weer niet mee zit (toen was het soms ontzettend heet, maar sneeuw lijkt me ook niet fijn). En vooral goede schoenen zijn erg belangrijk! Anders loop je echt je voeten kapot.
Dat met de auto weet ik niet. Dan ben je toch eerder pakketjes aan het bezorgen dan post? Ik geloof niet dat ze de post met de auto doen, maar dat zou je daar na moeten vragen.

ik werk bij de post. post doen ze meestal alleen met de fiets of idd zo’n karretje. pakketjes doen ze wel met de auto

Mijn vriendin loopt folders en die heeft een soort bolderkar. Dat is inderdaad best een goed idee.

Goede/fijne schoenen is inderdaad wel belangrijk. Hoe lekker mijn sneakers ook lopen, toch had ik zere voeten als ik klaar was dus ik liep altijd op mijn hardloopschoenen.

Goede schoenen zijn inderdaad wel echt nodig. Ik had voor mijn werk bij de appie ook goede loopschoenen gekocht, dat scheelt veel :slightly_smiling_face:. Dat is ondertussen wel weer 5 jaar geleden dus wellicht goed idee om eens nieuwe te kopen :p.

Nouja, ik ga erover nadenken :slightly_smiling_face: heb nu voorlopig toch geen tijd maar misschien is het wel wat om te beginnen in de zomervakantie. Er waren behoorlijk wat vacatures in mijn buurt.

Er zijn wel postbezorgers die met een PostNL autootje komen postbezorgen. Alleen dat zal wel iets speciaals zijn ofzo.