Werk

Hallo allemaal

Ik heb sinds kort een baantje in een restaurant. Op het begin was het wel te doen, maar ik moet soms wel 9 uur achter elkaar werken, en ik kan niet tegen stress, wat je in de Horeca eigenlijk altijd wel hebt. Ik ben aan het denken om het op te zeggen, maar ik weet het niet zeker aangezien ik geen ander baantje heb.

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?

xxx

Ik werk zelf ook in de horeca, maar 9u werken & stress is eigenlijk best normaal. Verdien je veel geld toch? Maar anders kan je solliciteren bij een supermarkt? Dan werk je meestal maar 3u per keer, als ik het goed heb.

Ik werk nu 1/2 dagen per week. En ik verdien niet veel, minimum jeugdloon (2.60 p.u)

Ik denk dat als je er niet goed tegen kan, je beter een ander baantje kan zoeken. Zoals de supermarkt.

Ga vast op zoek naar een ander baantje en zodra je die gevonden hebt zeg je dit baantje op.

`tsja, het is toch je eigen keuze.
Zet de voordelen en de nadelen van je werk op een rijtje.
Bepaal dan of er meer voordelen of meer nadelen zijn, en maak dan een goed besluit.

Als je echt niet tegen de stress kunt; dan zou ik stoppen. het moet niet al te zwaar worden.

Eigenlijk ken ik geen voordelen hieraan.

Dus eigenlijk weetje nu al wat je dan moet doen (:

Ik denk dat ik toch eerst een ander baantje ga zoeken. Anders moet ik leven op alleen me zakgeld…

Maarja ik moet over een uur ook gaan werken, tot 8 uur ongeveer, en ik zie er echt tegen op. Ik ben gewoon redenen aan het zoeken om niet te gaan. :I

Werk je er al heel lang? Zo niet, dan snap ik de stress wel. Misschien moet je nog even in het ritme komen van je nieuwe baan, en niet gelijk opgeven omdat het teveel stress geeft! Het is alleen maar beter voor je werkervaring, zodat je ook kunt werken onder druk.

Sorry, maar als je niet tegen stress kan, ga dan maar vast in de Bijstand zitten ofzo, want echt élke baan heeft wel een kant waar je gestresst van raakt.
En iedereen moet het wel eens doen met een baan die die minder leuk vindt. Dat is het leven. En je bepaald dan zelf wat je hiermee doet. Je kan ook gewoon wat doorzettingsvermogen tonen en doorgaan met werken en jezelf bewijzen dat je het wel kan. En dan gewoon ondertussen zoeken naar een andere baan.
Of je toont geen doorzettingsvermogen en je stopt er mee. Maar dan moet je leven op je zakgeld totdat je een nieuwe baan hebt.

Als je niet goed tegen stress kan blijven er nog héél veel baantjes over ^^
Ik kan zelf ook niet goed tegen stress, maar op mijn werk (supermarkt, ook niet het meest leuke maargoed) gaat het prima. Ik kies gewoon bewust niet voor de horeca, dat is gewoon niets voor mij. Beetje kortzichtig.

^Er zijn verschillende gradaties in stress, maar in een supermarkt kan je er last van krijgen. Overal waar je te maken krijgt met klanten en mensen kan je opgezadeld worden met stress.

Dat de horeca niets voor jou is, dat kan. Maar dan moet je niet zeggen dat het stress geeft. Dan liggen jouw kwaliteiten vast bij andere beroepen. Maar stress heb je daadwerkelijk overal.

Zoek een ander baantje. Je werk klinkt echt niet leuk en je verdient weinig…

Dit zou ik doen. Ik heb ook heel kort een baantje op een veerboot gehad, eigenlijk ook gewoon horeca. Dat waren dagen van 12 uur achter elkaar en inderdaad ook stressvol, ik was echt overleden na een paar dagen werken :’). Dus dat heb ik ook opgezegd. Maar aangezien je wel geld wil neem ik aan, zou ik eerst een ander baantje zoeken!

Nou dit is het leukste antwoord wat ik kan krijgen? Jezus ik ga echt niet bij de bijstand zitten. :I

Ze heeft wel gelijk hoor.
Je komt tegenwoordig niet zomaar aan een baantje. Alle baantjes hebben ook zo z’n voor/nadelen. Ik weet dat de horeca vaak stress oplevert, ik werk er al 2,5 jaar in en vaak ook 7/8/9 uur op een dag. Uiteindelijk moet je wel doorzetten, wat voor werk je ook gaat doen.

en wat versta jij onder stress? Dat het elke keer zo druk is? of iets anders…