Werk

Hoi allemaal,
Ik moet over 2 uur werken maar ik heb een uur geleden erge last van buikkrampen gekregen. Ik zit de hele tijd op de wc en heb ontzettend veel buikpijn. Ik heb in de groepsapp gevraagd of iemand kon invallen, maar niemand reageert. Ik heb mijn collega’s ook al persoonlijk geappt maar ze kunnen niet invallen. Omdat ik niemand kan/kon vinden om in te vallen, heb ik naar het werk gebeld. Daar werd gezegd dat als ik geen vervanging kan vinden, ik gewoon moet komen. Ziekmelden moet voor 9 uur. Ik werk hier pas 2 weken en er is mij niet verteld dat ik me voor 9 uur ziek moest melden. Ookal had ik dat wel geweten, dan nog had dat niet gegaan. Ik kreeg er pas rond 1 uur last van. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Thuis blijven of alsnog gaan en daar de hele tijd naar de wc gaan? Alvast bedankt

Ik zou eerst nu snel een paracetamol of ibuprofen in nemen, en als dat niet werkt gewoon thuis blijven. Jij kan er niks aan doen dat je ziek bent

Niet gaan Jezus. Fuck hen. Je werkt er 2 weken. Ziek is gewoon ziek hoor! En je zit in je proeftijd dus ze kunnen je niks maken.

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Ik denk erover na om misschien ontslag te nemen. Het is er niet gezellig en het slaat nergens op hoe ze nu doen. In sta voor de komende 2 weken ingeroosterd. Moet ik dan nog komen opdagen? Ik zit dan tenslotte nog in mijn proefperiode (nog 6 weken)?

Ziek is ziek maar je reageerd wel een beetje fanatiek met nu al ontslag nemen. Je werkt er net 2 weken, geef het een beetje een kans.
Dat zij zeggen dat je moet komen snap ik wel, regels zijn regels en dat is sochtends ziek melden. Maargoed, als je elk kwartier naar de wc moet rennen dan zou ik gewoon uitleggen dat je niet in staat bent om te werken. Beetje overdrijven en gewoon zeggen dat je aan de scheit bent.

Dit inderdaad. En wat heb je er om 13:00 aan gedaan? Hen de kans al gegeven vervanging te zoeken? Diarreeremmers genomen? Paracetamol?

Daarnaast staat dit in het contract wat je getekend hebt. Dus ik vermoed dat je het wel had kúnnen weten. En als dat zo is, is het natuurlijk wel een beetje je eigen ‘fout’.

Voor 9 uur je ziek melden is gewoon standaard hoor… Voor half 9/9 uur ziek melden is altijd de regel geweest bij al mijn bijbaantjes en ook op school. En ik snap heel goed dat ze niet zitten te wachten op een werknemer die midden op de dag plotseling twee uur van te voren zich ziek meld, beetje raar dat je zegt dat het “nergens op slaat hoe ze nu doen” noemt.

-

In mijn contract stond dat ik het verzuimingsprotocol op internet kon vinden. Ik heb aangegeven dat ik het niet kon vinden en ze zouden nog kijken. Er is alleen tegen mij gezegd dat ik moest bellen om me ziek te melden. Het ontslag nemen is niet alleen vanwege dit voorval. Het is er erg ongezellig. Voordat we beginnen met werken, zitten we in de kantine alleen daar zegt niemand iets tegen elkaar. Ook wilt er niemand invallen voor iemand (is al 6 keer in 2 weken gebeurd). Vandaar dat ik ontslag wil nemen alleen ik vind het rot om na 2 weken ontslag te nemen.

Volgens mij reageert ze niet pers op jouw bericht maar gewoon in general :slightly_smiling_face:

Anyway, na 2 weken je ontslag indienen vind ik echt belachelijk. Heb je zelf al moeite gedaan om het gezellig te maken en te gaan praten met je collega’s bijvoorbeeld? Overal is wel iets wat je niet bevalt, thats life. Mijn baan is ook echt niet altijd leuk maarja, kan moeilijk zomaar ontslag nemen. I know, het is een bijbaantje maar dan nog zul je daarmee om moeten leren gaan want me zult nog wel een paar jaar bijbaantjes hebben.

Ben je uiteindelijk nou gaan werken of niet?

Ja dat heb ik al geprobeerd. Alle collega’s praten weinig tegen elkaar. Er is dus gewoon geen fijne sfeer. Ik vind het zelf ook vervelend om na twee weken te stoppen, maar ik kan ook moeilijk de komende jaren met tegenzin naar het werk gaan. Daarom twijfel ik ook.