Werk vriend

Mijn vriend komt uit het buitenland en wil in Nederland komen wonen, maar hij kan de taal niet en heeft geen opleiding, ook geen middelbare school. Hij heeft wel veel werkervaring omdat hij daar geen diploma’s nodig had en al heel vroeg is begonnen met werken.
Nu moet hij hier dus werk zien te vinden maar ik weet niet hoe ik moet beginnen, vandaar dat ik overal waar ik kan om info vraag.
Heeft iemand tips over alles wat te maken heeft met buitenlanders in Nederland en werken zonder diploma?

Ik werk zonder diploma. Maar ik kan wel nederlands. Misschien fabriekswerk etc wat hij kan doen?

Waar woon je? Als er veel kassen en tuinderijen zijn kan hij daar misschien werk vinden?

Euh, inburgeringscursus? Volgens mij kom je alleen als schoonmaker aan de bak als je geen Nederlands spreekt.

Misschien een keer bij Randstad binnen lopen of bellen?

@kloplop in Gelderland, grote kans dat daar wel zoiets is ja.

Bedankt voor jullie antwoorden, meer tips zijn welkom! :slightly_smiling_face:

Misschien is het sowieso verstandig dat hij eerst de taal leert? Dat helpt al heel veel met werk.

Dit en verder ook aan zoveel mogelijk mensen vragen of ze ergens iets weten, vaak kom je in dat geval sneller aan werk via via.