werk van maken of vrienden blijven?

Hoi!
Ik ken een jongen van mn werk, en hij is 21 en ik vind hem heel erg leuk. Niet omdat hij superknap is ofzo, maar gewoon omdat ik heel erg met m kan lachen (ik vind dat hij de beste humor OOIT heeft. echt. de beste humor OOIT :grinning:). Ik heb geen kriebels in mn buik, maar ik wil wel heel graag bij hem zijn en ik denk constant aan hem. Ik ben zelf trouwens 17.
Oh en we flirten altijd voor de grap met elkaar, maar echt op zo’n sarcastische manier (zijn ergste dreigement is: als je dat doet dan ga ik je zoenen!). Het klinkt nu wel flirterig maar het is heeeel sarcastisch! En we hebben ook een paar dagen (nu nog steeds eigk nu ik erover nadenk) ‘verkering’ gehad, omdat ik zei “Je víndt me wel leuk!” en toen zei hij “Ja, klopt, wil je verkering met me?”. Erg lollig allemaal dus :slightly_smiling_face:
En nu heb ik vrijdag een date met hem (maar ik heb hem ervan verzekerd dat het geen date is!), we gaan naar de film als vrienden, omdat we elkaar eigenlijk alleen op werk en msn spreken en dat vonden we allebei een beetje raar.
Duss nu spreek ik 'm op msn, en ik vroeg wat hij van me vond. Wat hij zei was iets zoals: Ik vind je echt leuk hoor, niet in verliefd zijn ofzo, maar ik kan met je lachen, en dat vind ik heel leuk!
Hij heeft me wel eens verteld dat leeftijd voor hem opzich niks uitmaakt, want hij heeft met zichzelf afgesproken dat hij echt 100% voor een meisje gaat (ook al is ze 15) als hij haar écht leuk vindt.

Dusss: de eindvraag! Moet ik hier nou werk van gaan maken, of gewoon goeie vrienden met hem worden? Als ik er werk van maak heb ik dus kans dat hij me wél leuk gaat vinden, of dat ik mezelf heel erg voor schut zet

Sorry voor het lange, vluchtig getypte verhaal. Hope you can help? :slightly_smiling_face:

dit klinkt gewoon als een ontzettend goede vriendschap.
je hoeft niet altijd ‘‘een stap meer te nemen’’ als het om jongens gaat.

Maar ik vind hem wel écht leuk, dat kan ik niet ontkennen
 En ik weet niet of ik wel vrienden kan zijn met iemand als ik eigenlijk bijbedoelingen heb? Ik wil hem namelijk heel graag als vriendje, veel liever dan als vriend
 Maar dat is dus het enige wat erin zit?

Als ik jou was zou ik er werk van gaan maken. Als jij hem echt leuk vind en niet weet of je hem wel gewoon als vriend wilt hebben zou ik het zeker proberen.
Misschien durft hij zelf wel niet de eerste stap te zetten?

Werk van maken! Achter elke grap zit een kern van waarheid, dus wie weet kan het wat worden.
Het leeftijdsprobleem zal geen probleem worden, anders konden jullie het niet nu al zo goed met elkaar vinden (:

Aah zoiets had ik ook, alleen wist ik dat hij mij ook leuk vond. Minpuntje was dat ie een vriendin had. Ik vind dat je er werk van moet maken!

EDIT: leeftijdsverschil maakt niet zoveel uit, het gaat erom hoe jullie het kunnen vinden met elkaar.

Ga ervoor!

ja maak er werk van

Werk van maken!

Werk van maken!

Gewoon proberen. Klinkt trouwens heel erg als een collega van mij en mezelf. Ik was ook 17 en hij 21. We konden heel goed met elkaar opschieten. Ook zo’n geflirt & toen hebben we gekust en erna is het niks geworden. Maar we zijn nog goede vrienden. Verder zeg ik je proberen kan altijd!

Zo te lezen hebben jullie een hele hechte vriendschap! Houden zo! Dat is al een pluspuntje, en omdat jullie elkaar alleen maar zien op het werk hoeft niet een ramp te zijn. Het kan ook het ook juist spannender maken als jullie bij elkaar zijn! Je zou op zich wel eraan kunnen werken. Bijvoorbeeld meer omgaan met elkaar! Dan merk je vanzelf wel dat je steeds dichter tot elkaar groeit
 Als ik jou was zou ik die stap zeker nemen! En je weet het, liefde overkomt je, dus als het blijkt dat jullie toch niet voor elkaar gemaakt zijn. Zullen jullie dat op tijd weten. Mijn laatste tip was mijn eerste tip! Hou die vriendschap zo! Dan gaat de rest praktisch vanzelf!

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Volgens mij vinden jullie elkaar leuk, maar proberen jullie het te verbergen door er grapjes om te maken. Werk van maken dus!

Sorry! zag nu pas dat het een oud topic was. Het zal inmiddels wel gelukt zijn