Werk, studie, vrije tijd...

Hai meiden,

Dit is mijn 2e quarter-life-crisis-topic in 2 dagen, maar ik kan het nergens anders echt kwijt :angel:
Ik heb nu al een tijdje een bijbaan bij een café. Ik heb echt heel hard geld nodig, en ben daarvoor een half jaar werkloos en dringend zoekende geweest. Dus zeker na zo’n lange periode zonder werkinkomen, moet ik wel minstens 3x per week werken om uit te komen met mijn geld. Het werk is best leuk, maar heel vermoeiend. Hiernaast studeer ik nog aan de universiteit en ik heb een vriendje, dus al met al heb ik weinig tijd voor mezelf over. Ik sport ook niet, omdat ik dat gewoon niet kan combineren met werk: ik moet in principe van woensdag t/m zondagavond beschikbaar zijn, vrij vragen mag natuurlijk wel, maar dit probeer ik te vermijden omdat ik 1. er nog niet lang werk, en straks willen ze me niet meer omdat ik niet vaak genoeg kan werken, en omdat ik 2. gewoon geld nodig heb.

Nu merk ik na regelmatig te hebben gewerkt, dat ik vaak heel moe ben en ook nog wel eens chagrijnig. Doordeweeks werk ik vaak 4 a 5 uur op een dag, maar in het weekend ook wel eens 9 uur. Na afloop ben ik natuurlijk helemaal kapot en als ik de volgende ochtend weer om half 7 m’n bed uit moet om naar college te gaan, zit uitrusten er ook niet in. De overige dagen ga ik wel eens vroeger naar bed maar dit heeft weer tot gevolg dat ik m’n lieve vriend steeds minder kan zien, daar word ik ook niet vrolijk van! En als ik dan met hem afspreek, is er vaak ook niet veel met mij te beleven, behalve bankhangen en films kijken.
Ik vind het normaal altijd heerlijk om buiten te fietsen of skaten, als alternatief voor een vaste sport bij een vereniging (dat kan ik namelijk niet inplannen, met vaste tijden enzo). Maar als ik daar een keer tijd voor heb tussen studie en werk door ben ik gewoon te moe!

Heeft iemand hetzelfde (gehad)? Of heeft iemand misschien tips om m’n tijd beter in te delen / minder moe te zijn / vriend, werk en studie (en het liefst ook nog sport!) beter te combineren?

Ander werk zoeken heb ik over nagedacht, maar het is waar ik woon echt heel moeilijk om werk te vinden, en buiten de horeca heb je helemaal niks!

Heb je hierdoor ook echt relatieproblemen? Of heb je zelf meer moeite met de situatie?

Ik heb er vooral zelf moeite mee…
Mijn vriend vindt het natuurlijk niet leuk dat hij me veel minder kan zien dan hiervoor, maar zelf heeft hij gelukkig ook genoeg te doen aan studie en sport. Hij vindt het ook helemaal niet erg om niks te doen als we gaan afspreken, maar ik denk dat het na een tijdje wel saai wordt.

Het is wel zo dat doordat ik continu bezig ben (van de universiteit naar huis racen, meteen door naar werk, naar huis, slapen, naar de universiteit etc.) ik wel wat gestresster ben en chagrijnig kan reageren. Ik heb ook echt verschrikkelijk lelijke wallen onder m’n ogen, haha, en ben gewoon minder vaak thuis bij m’n familie terwijl ik dat altijd wel belangrijk vond. Ik weet wel dat ik er moeite voor moet doen als ik geld wil verdienen, maar kan er op dit moment niet zo goed mee omgaan…

Nee het is ook heel erg lastig…
Misschiend de momenten dat je wel tijd voor jezelf/vriend hebt bewuster zo inplannen! Het gebeurd al gauw dat wanneer je tijd hebt je op de bank beland of achter de pc.

Maak er bewust vrije tijd van door ook echt iets te ondernemen! En niet alles hoeft vermoeiend te zijn he! Je kunt ook een keertje naar de sauna ofzo! Heerlijk ontspannen! Of in plaats van ‘‘saai’’ een filmpje thuis naar de bioscoop! Zo ben je je bewuster van je vrije tijd en heb je voor je gevoel misschien meer vrije tijd dan wanneer je die vrije tijd maar op de bank doorbrengt!

Dankjewel voor de tips!
Daar had ik zelf nog niet eens zo aan gedacht, haha. Naar de bios of sauna is inderdaad hartstikke leuk en niet vermoeiend. Dat zijn gewoon dingen die je van tevoren moet weten zodat je het een beetje kan plannen. Nu denk ik er vaak nog niet eens over na wat we gaan doen, we zien ook meestal pas op de dag zelf of we gaan afspreken.
Ik ga meteen iets leuks zoeken :stuck_out_tongue: