Hai meiden,
Dit is mijn 2e quarter-life-crisis-topic in 2 dagen, maar ik kan het nergens anders echt kwijt
Ik heb nu al een tijdje een bijbaan bij een café. Ik heb echt heel hard geld nodig, en ben daarvoor een half jaar werkloos en dringend zoekende geweest. Dus zeker na zo’n lange periode zonder werkinkomen, moet ik wel minstens 3x per week werken om uit te komen met mijn geld. Het werk is best leuk, maar heel vermoeiend. Hiernaast studeer ik nog aan de universiteit en ik heb een vriendje, dus al met al heb ik weinig tijd voor mezelf over. Ik sport ook niet, omdat ik dat gewoon niet kan combineren met werk: ik moet in principe van woensdag t/m zondagavond beschikbaar zijn, vrij vragen mag natuurlijk wel, maar dit probeer ik te vermijden omdat ik 1. er nog niet lang werk, en straks willen ze me niet meer omdat ik niet vaak genoeg kan werken, en omdat ik 2. gewoon geld nodig heb.
Nu merk ik na regelmatig te hebben gewerkt, dat ik vaak heel moe ben en ook nog wel eens chagrijnig. Doordeweeks werk ik vaak 4 a 5 uur op een dag, maar in het weekend ook wel eens 9 uur. Na afloop ben ik natuurlijk helemaal kapot en als ik de volgende ochtend weer om half 7 m’n bed uit moet om naar college te gaan, zit uitrusten er ook niet in. De overige dagen ga ik wel eens vroeger naar bed maar dit heeft weer tot gevolg dat ik m’n lieve vriend steeds minder kan zien, daar word ik ook niet vrolijk van! En als ik dan met hem afspreek, is er vaak ook niet veel met mij te beleven, behalve bankhangen en films kijken.
Ik vind het normaal altijd heerlijk om buiten te fietsen of skaten, als alternatief voor een vaste sport bij een vereniging (dat kan ik namelijk niet inplannen, met vaste tijden enzo). Maar als ik daar een keer tijd voor heb tussen studie en werk door ben ik gewoon te moe!
Heeft iemand hetzelfde (gehad)? Of heeft iemand misschien tips om m’n tijd beter in te delen / minder moe te zijn / vriend, werk en studie (en het liefst ook nog sport!) beter te combineren?
Ander werk zoeken heb ik over nagedacht, maar het is waar ik woon echt heel moeilijk om werk te vinden, en buiten de horeca heb je helemaal niks!