Werk probleem

Heey dames toen is gister wegging van me werk hing er in de kantine een briefje met daar op

Er verdwijnen banen door onverschilligheid.

En dan nu het verhaal er bij…
Ik werk sinds januari dus bij een nieuw bedrijf en doe goed me best. alleen woensdag waren een collega en ik kwarkbollen aan het maken en er was nog wat kwark over. Dat mocht ik van mij collega wegdoen dus zette die bak bij de afwas. Toen kwam mijn baas boos naar mij toe met die bak en zij dat hij er teleurgesteld in me was… en zij ja daar kon je nog 1 taart van maken dat kost 25 euro hoe zou jij het vinden als ik 25 euro van je loon afhou. Ik zij dat zou ik niet leuk vinden. En ik zei sorry omdat dat het zo ging… Toen hij weg was zij ik boos tegen me college hoe wou daar nou een taart van kan maken. want in die taart zitten 2 smaken… En het boeide me eigelijk niet dat ik dat bij de afwas had gezet…

maar oke denken jullie dat ik daardoor mijn baan kwijt raak? en hoe kan ik het veranderen?? help me alsjeblieft want ik wil me baan niet kwijt!!! (ik doe BBL opleiding)

ja maar miss is het een aanwijzing dat ik dat niet meer moet doen… maar ja dat snap ik nou ook wel… maar ja als er iemand boos is wil ik er zo snel mogelijk van af zijn en lijkt het er op alsof ik me er niet in intreseer,

Tuurlijk niet…

Het zou eigenlijk wel kunnen, niet omdat jij slecht je werk doet, maar dan heeft je baas gelijk een goede smoes om mensen te ontslaan

Ik denk niet dat ze je om zo’n foutje kunnen ontslaan maargoed als je het zeker wilt weten loop dan even naar je baas toe, want je hebt wel recht op duidelijkheid en zodat mocht je binnenkort ontslaan worden je toch de tijd hebt om naar iets anders opzoek te gaan.
en bovendien was het ook niet jou schuld als je het van je collega weg mocht doen? misschien dat je gewoon even je excuses ervoor aan kan bieden en uitleggen dat dit niet jou fout was maar dat je die opdracht kreeg van je collega?