Werk/opleiding tattooëren?

Hoi!

Als ik later groot ben ( :grinning_face_with_smiling_eyes: ) wil ik van tattooëren mijn beroep maken. Maar is hier eigenlijk een opleiding (dus geen cursus) voor te volgen? Of gewoon een opleiding waarmee je kan gaan tattooëren?

gaaf dan kom ik bij jou voor gratis tattoo’s!!! :blush: haha
ik heb geen idee sorry:$ mischien naar tattoshop gaan en vragen?

ik keek eventjes op google & er staan best wel wat site’s waar je je kan aanmelden voor een opleiding om tattooeerder[?] te worden.

Kan je me dat even linken?

Hahaha, mag je nu ook al wel voor komen hoor! :stuck_out_tongue:

ik heb het gegoogeld, en dit zijn twee links voor cursussen:
http://flash4.home.xs4all.nl/cursus/

http://www.cristattoo.nl/tattoo-opleiding.html

Echte opleidingen kon ik niet vinden & bestaan geloof ik niet

Ik heb weleens van een vriendin gehoord dat haar neef eerst iets deed op de kunstacademie en daarna een cursus tatoeëren nam.

Er is een opleiding voor dat ja, maar dat is (veel) duurder dan een ‘normale’ opleiding.

Ahh shittieeee

Je kan gewoon het beste bij iemand in de leer gaan toch?
Of mag je je dan niet officieel een tatoeëerder noemen?

Er is niet een opleiding voor, meestal gaan zulke mensen de leer in bij een tatoeëerder.
http://forum.girlscene.nl…en/list_messages/179455/0

hm, dan moet ik toch maar eens een keer langs gaan om te vragen hoe hun zo terecht zijn gekomen, thanks!

Heb je daar een opleiding voor dan? Meestal doen die mensen zoiets als kunstacedemie of iets anders kunstzinnigs en daarna gaan ze in de leer bij iemand het goed kan en zo leer je het vak langzamerhand.

Haha ik wist niet eens dat je daar een opleiding ofzo voor had :'D

Bij Jolange opleidingen bieden wij de volgende tattoo opleidingen
Tatoeëren
· Tatoeëren
· Yag laser verwijderen pmu

Kijk op onze website www.jolange-opleidingen.nl voor meer informatie of volg ons via facebook https://www.facebook.com/Jolange.Derma

Volgens mij bestaan daar geen specifieke opleidingen voor, nee.

Je moet in de leer bij een ervaren artist, die zul je zelf moeten zoeken.
Deze kan je ook contacten geven waar je alle spullen moet halen.

… je zou eventueel eerst naar de kunst acedemie kunnen gaan want ik ben wel van mening dat een artist super moet kunnen tekenen.

Er zijn wel wat opleidingen voor, maar dit zijn volgens mij korte opleidingen waar je wel de basis leert enzo, maar uiteindelijk zul je alles moeten leren in de praktijk. Belangrijkste is dat je echt perfect moet kunnen tekenen, dus kunstacademie o.i.d. is wel aan te raden.

Vergeet niet dat het heel erg moeilijk is om tattoo artist te worden. Veel moeite, veel geld, veel tijd en dan alsnog is er een kleine kans dat je succesvol wordt.

Je begint met oefenen op fruit en dode dieren enzo en je kan de theoretische basis leren op zo’n opleiding indd, maar uiteindelijk zul je in de leer moeten bij een artist. Om zo’n artist te vinden is al moeilijk, voor hen is een leerling eigenlijk maar een blok aan hun been, er zijn er maar een paar die dit leuk vinden en daarop zitten te wachten. Meestal kom je ook niet zomaar in het tattoo-wereldje. Als je er al inzit heb je mazzel (omdat je familie bvb uit artists bestaat ofzo), maar als je van buitenaf komt, is het erg moeilijk. Stel, je hebt eenmaal een artist gevonden die jou in de leer wilt nemen, dan ben je er ook nog lang niet. Want om echt goed te keren tatoeëren, moet je veel klanten krijgen. Maar wie wilt nu eigenlijk een tattoo van iemand die net pas begint, ja toch? Je zult nauwelijks klanten krijgen en als je ze krijgt, zullen het extreem simpele tattoos worden. De kans bestaat ook dat je in het begin voor niks werkt. En aangezien de meeste artists in tattooshops gewoon werken voor ‘zichzelf’, verdien je dan ook niks. Je krijgt meestal namelijk niet echt loon, maar je verdient gewoon aan de tattoos die jij zet en een deel van wat je verdient, moet je afstaan aan je baas, omdat hij je een plek en spullen geeft om te werken.

Kortom: de kans dat je ooit je beroep hiervan kan maken is wel klein. Veel mensen willen dit, maar er zijn maar een paar mensen die werkelijk goed genoeg zijn en ook gemotiveerd genoeg zijn om echt de top te halen. Tegen de tijd dat je genoeg verdient om van te leven, ben je waarschijnlijk zo’n 20 jaar verder. Je verdient er dus niet alleen geen geld mee, je verliest er zelfs geld mee. Het kost echt veel geld.

Succes :wink: