Werk niet ingeleverd volgens docent

Ik zit dus met een probleem. Voor het vak general arts heb ik begin december een mindmap moeten maken. die had ik in de les niet af en moest hem in haar postvakje stoppen. Een leraar aan wie ik vroeg om t in haar postvakje te doen wou m niet aannemen omdat je alles waar je een cijfer voor krijgt bij administratie moet inleveren. Ik dus naar administratie gaan en m inleveren, en toen kreeg ik ook zo’n briefje dat ik het heb ingelverd.

Echt twee weken geleden komt die docente naar me toe van ja ik heb m nog niet en toen ging ze zoeken blablabla en toen zei ze zoek dat briefje maar. Ik zoeken dus maar ik kon hem niet meer vinden. Toen zei ze ja of je krijgt geen cijfer, of je krijgt het klassengem. Ik vond dat wel prima omdat dat dus of een 8 was of niks (en ik sta een :sunglasses:.

Stuurde ze me zo een mail opeens gister van ja als je dat briefje niet vindt dat beschouw ik het als niet ingelverd aka ov. Ik vind dat echt bs, ze kunnen dat toch niet maken? Ik had idd beter op moeten letten dat ik het briefje bewaar maar ze komt er ook echt 2maanden later mee.

Maar ja die docent heeft dus een grote hekel aan mij en ik word al ‘‘in de gaten gehouden’’ door haar dus ik heb niet echt zin in ruzie, maar als ik haar zie word ik echt geirriteerd probably

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Heb je geen digitale kopie? Is het veel werk om het opnieuw te maken?

Ik ben heel koppig. Heb je die mails nog? of hadden jullie dit face to face besproken. Bij zulke besprekingen, heb ik ALTIJD mijn audio aan staan, ik neem het gewoon op. Zodat ik het nog altijd als bewijs kan gebruiken. Misschien niet zo aardig, maar sinds ik niet meer op de middelbare zit merk ik dat sommige leraren niet zo aardig meer zijn.

Zorg er voor, kost wat het kost waar dat briefje ligt, misschien in je boeken? tas? jas? verder als je geen bewijs hebt dat ze dat zei, en dat jij je werk wel hebt ingeleverd… dan kan je er echt weinig aan doen.
Misschien kan je het opnieuw inleveren? of was alles met de hand gemaakt en niet digitaal?

Ik vind in dit geval eigenlijk dat het jouw eigen schuld is. Die docent weet niet of jij het hebt ingeleverd of niet. Dus het is wel heel makkelijk gezegd van jou als je zegt dat je het hebt ingeleverd (ik geloof je wel daar niet van). Als ze dit bij iedereen zou doen zou iedereen kunnen zeggen dat ze het toch echt hebben ingeleverd en dan het klassengemiddelde krijgen.

Sowieso als je een briefje krijgt wat als bewijs geldt dat je het hebt ingeleverd dan zorg je toch dat je dat ergens bewaard waar het niet kwijt raakt tot je het vak hebt afgesloten? Altijd jezelf indekken voor als er dus zoiets kan gebeuren.

Eigen schuld. Kun je niet bij de administratie navragen of zij dit bewijs misschien nog wél hebben. (Als t een goede administratie is, hebben ze dat namelijk wel)

Dingen altijd bewaren tot je een cijfer hebt, dat is één ding wat ik heb geleerd tijdens mijn studie. Ik vind het ook wel een klein beetje dom dat je dat briefje niet zorgvuldig hebt bewaard.

Inderdaad ja, heb ik ook echt geleerd en soms ook op de harde manier. Dat soort discussies ga je sowieso nooit winnen. Ik had ook eens samen met een vriendin iets ingeleverd (alletwee de mapjes tegelijk in het vakje) en de docente had wel werk van vriendin ontvangen en zgn. niet van mij. Toen heb ik het maar nog een keer ingeleverd want ja wat moet je anders? Het kan hun fout zijn maar het is altijd jouw probleem.

Update: heb een mail gekregen van ja ik heb het overlegd met de afdelingsleider en helaas moet ik een onvoldoende ervan maken. Uit wanhoop heb ik letterlijk mijn hele kamer overhoop gehaald naar dat domme briefje. (niet gevonden). En toen paar uur later zag ik m opeens tussen mn verwarming liggen. Ben nog nooit zo blij geweest. En ja tis idd dom dat ik hem kwijt was maar vind t ook wel raar dat de school niet zorgvuldig is met opdrachten van leerlingen maarja.

Misschien een tip om de volgende keer niet die briefjes te verliezen: Vaak zit er wel een hoesje in (voor foto’s etc) of kun je die maken om je briefjes in te bewaren. Die briefjes zijn bijna goud waard scholen.

Misschien nog een tip voor volgende keer, maak er een foto van zodat je die in geval van nood nog achter de hand hebt, ookal neem ik aan dat dit niet nog een keer gaat gebeuren.

Bij ons is het juist digitaal een keer misgegaan hahaha. Vriendin van mij “had het niet ingeleverd”. Was echt een hele discussie op school, met teamleiders, leraren en alles. Uiteindelijk heeft ze gewoon een 1 gekregen. De keer daarna maakte ik een opdracht met haar, die we digitaal in moesten leveren. Dat hebben we gedaan, daarna hebben we het naar die lerares gemaild, en ook nog geprint en in haar postvak gelegd, en dat alles hebben we gefilmd. Wisten we in ieder geval zeker dat ze het had :’)

Voor de volgende keer inderdaad dat briefje beter bewaren, en misschien ook tegen die docent zeggen dat je het bij de administratie hebt gegeven? Dan kan zij gelijk kijken enzo.

Nee dat is waar!