Werk in de horeca (bediening) !

Hoihoi allemaal,

Wie van jullie werkt er in de bediening? (horeca/restaurant)
Ik ben namelijk pas begonnen, en vind het behoorlijk zwaar…(dienbladen, borden dragen etc.)
Ik vraag me af of dit blijft voordoen of dat je er na loop van tijd wel gewend aan raakt, want anders ga ik er mee stoppen!
Ik ben zelf ook wel dun… weet niet of dat er mee te maken heeft?

Ik hoor graag van jullie!

xxx

Ik heb stage gelopen in een restaurant.
En ik vond het super zwaar, kreeg pijn in mijn voeten en was doodsbang dat ik iets liet vallen (wat ook gebeurde:gaap:)

daar raak je aan gewend;) ik werk vanaf mijn 15e al in de horeca;) en ben ook redelijk dun. ik had in het begin altijd moeite metde borden enzo dragen omdat je dat zo erg in je armen voelt :S me collega’s zeide al, meer trainen of aankomen haha :stuck_out_tongue: maar verloop van tijd raak je er aan gewend:) ik had er in het begin ook echt moeite mee :wink: succes!

Train je allemaal vanzelf.
Mijn broer & ik werken allebei in horeca, ik nog niet zo super lang.
Als ik met een dienblad vol met allemaal volle glazen loop, kan ik op het eind van de avond m’n pols niet meer bewegen.
Had mijn broer ook, maar die doet het nu zonder moeite & last.
En met zware borden is het net zo.
Je moet gewoon je spieren trainen. (:

Ik ben gister begonnen 1 dag en heb ook helemaal geen ervaring
dus het was echt heel zwaar! heb zware spierpijn in mn armen,schouder, benen en ik moet morgen weer werken, maar ik denk dat die spierpijn er dan nog wel is.
ik denk dat het heel zwaar word morgen!
hoelang duurt het ongeveer voordat je er echt gewend aan raakt?
ik eet ook echt veel! maar heb moeite met aankomen, en ik heb gister ook al wat laten vallen echt erg vond ik dat haha
dus weet niet of ik dit zo lang kan volhouden…

tuurlijk raak je eraan gewend, hoe meer je dat doet hoe sterker je spieren worden, dus wen je er aan

Niet zo snel opgeven man.
Het is allemaal trainen & trainen.
Overal train je voor, niemand is in één keer ergens perfect in.
Over twee weken praat je alweer anders dan je nu praat.
En over een maand kan je het mischien al wel zonder problemen.
Misschien handig om thuis te oefenen met borden!

Je spieren moeten gewoon wat sterker worden, dat gaat nooit zo van het een op het andere moment!

Wat ik wel weet, is dat je er absoluut niet dood aan gaat
Ik werk ook in de Horeca (lees: La place). Morgen sta ik in de zaal, dat houdt dus in vieze dienbladen dragen, en borden terug brengen. In het begin viel het zwaar, dat wel, maar nu gaat het beter, ben wel moe eind van de dag, maar maakt niet uit, hoort er allemaal bij.

Okee thnx allemaal voor jullie lieve reacties!
heb weer wat hoop meer…
en ja kga binnenkort wel weer trainen!
alleen… wat ook moeilijk is, is dat ik het niet lang kan volhouden
in het begin gaat het best goed, en daarna kan ik geen ene bord meer tillen want mn hand begint dan te trillen en mn armen doen dan zo pijn! dan laat ik het bord gewoon vallen ( terwijl chefs een beetje zitten te pushen van pak maar ) dus ht is wel heel lastig!

gewoon veel oefenen.
de tafel thuis afruimen enzeu :grinning:
en proberen en proberen .
de meeste werkgevers maakt het trouwens niet uit als je een keertje extra loopt :grinning:

Ik werk al 3 jaar in de horeca, en in het begin voelde ik zoveel pijn in me bovenarmen. Het went zeker weten heel snel en je krijgt echt spieren ervan :slightly_smiling_face: Niet enorme biceps ofzo, maar je kan wel zien dat het spieren zijn haha! Ik vind de horeca leuker dan een supermarkt ofzo. Vooral in de bediening kan je lekker een praatje maken met de klanten enzo :wink: En natuurlijk heb je ook nog fooi :]

Ik werk ook 3 jaar in de horeca. Op het begin is het zwaar, maar het wordt steeds minder zwaar (NATUURLIJK BLIJFT HET WEL ZWAAR!). Vooral op het begin is het zwaar, omdat je nog aan alle drukte moet leren. Zodra je weet hoe alles moet, is alles voor je een stuk rustiger :wink:
Ik trilde op het begin ook nog wel is van hoe zwaar dingen zijn (nu soms ook wel is), dan hou ik de borden wat dichter bij mijn lichaam. Ik “oefen” ook wel met het uithalen. Als ik borden uithaal (en dus stapel), probeer ik steeds een beetje meer mee te nemen!

Ik ga binnnekort stage lopen in de horeca, maar heb ook moeite met die boren op mn armen dragen… kriijg last van mn armen haha

Ik werkte bij La Place en het slechts twee weken uitgehouden. Pff, wat een hel!

Je went er inderdaad aan, zoals iedereen al zegt.
In de brugklas is je tas ook zwaar, maar dat wordt in de 2e en 3e toch ook al minder (zelfs al na een half jaar maargoed).

Ik werk er al sinds september, in het begin was het de smoothies, maar daarna, sindskort zaal/spoel. AFSCHUUUUUUUUUWELIJK daarnaast verdien je ook heel weinig.

Ik kon de smoothies ook niet aan. Op het eerste instantie lijkt het makkelijk, maar mensen moeten eens weten hoe zwaar het eigenlijk is…

Ik heb het 2 weken gedaan, (was niet langer nodig, moest even invallen voor iemand, bij de delifrance, die is van me oom en tante, vandaar.)
ik had nog geen ervaring, maar je leert het zo, aan het eind van die 2 weken had ik alleen nog moeite met volle dienbladen.

Ik 3 maanden. Het was vreselijk.