Werk dilemma

Momenteel werk ik in een winkel waar ik in de vestiging in mijn woonplaats samen met vijf andere vrouwen werk. Daarnaast is er nog een tweede vestiging, hier werken weer vijf andere vrouwen.

De collega’s van mijn vestiging zijn allemaal zn 30 jaar ouder dan dat ik ben. Ik merk dat daar best een kloof zit. Daarnaast wordt ik vaak aangekeken als er iets verkeerd is gebeurd, ook als ik dit niet heb gedaan. Ik krijg erg vaak commentaar over de kleinste dingen en ik wordt uitgelachen als ik een fout maak. De laatste tijd moet ik zo erg op mijn tenen lopen dat ik mij afvraag of het zo nog wel leuk is voor mij.

Bij de andere vestiging is dit niet het geval, hier is het erg gezelllig. Echter is die vestiging een half uur rijden voor mij en krijg ik geen reiskostenvergoeding.

Nu is er bij een vriendin van mij een baan vrijgekomen, niet in mijn woonplaats maar 10 min rijden. Ik twijfel nu best erg wat ik moet doen. Zelf zit ik te denken om eerst met mijn baas te gaan praten over hoe ik mij voel tussen de andere collega’s, echter zou ik mij geen andere oplossing kunnen bedenken dan dat zij dan zeggen dat ik in de andere vestiging kan gaan staan… maar dit is voor mij niet altijd te doen omdat ik niet altijd een auto bij huis heb. Echter vind ik dat ik tegenover mijn baas niet zo maar kan vertrekken. Wat is jullie advies?

Praat er zoiezo over met je baas.

Je voelt je niet comfortabel bij je collega’s en dat toont ook tijdens het werken. Dat knaagt serieus aan de sfeer.

Eventueel kan je het laten vallen dat je erover nadenkt om naar een andere filiaal te gaan en misschien kan je baas meehelpen met denken en opties geven.