Wereldreis

Hoiii :wave:

Ik wil super graag een wereldreis maken. Ik ga volgend school jaar een jaar werken en daarna wil ik gaan reizen. Waar naar toe, weet ik nog niet precies. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld ik heb.
Nou ben ik op zoek naar tips om deze reis te maken.
Misschien zijn er ook meiden die al een keer alleen op reis zijn geweest, daar zou ik graag van willen horen hoe het is enzo
Ook kun je je ervaringen met reizen delen, altijd leuk om te lezen :slightly_smiling_face:

Het ligt heel erg aan de bestemming aan de tips die ik je kan geven. Heb je al een idee van het werelddeel waar je heen wil?

Het lijkt me super gaaf om naar Amerika te gaan naar alle grote steden daar.
Maar dat is volgens mij echt wel duur

Ja en nee. Het is vooral hoe duur je het zelf wilt maken. Wil je in hotels overnachten, of neem je genoegen met hostels. Wil je een auto huren of vind je de trein ook prima etc.
Verder vind ik alleen reizen echt heerlijk, maar je moet wel een beetje sociaal weggelegd zijn want anders kan het behoorlijk eenzaam zijn. Als je accommodatie boekt, let dan bijvoorbeeld op of er een gemeenschappelijke ruimte is. Zulke dingen zorgen ervoor dat je makkelijker contact legt met andere reizigers.

Oh ja, ik vind hostels geen probleem em reizen met de trein ook niet.
Waar ben jij heen geweest??
En wat voor site keek je dan naar hostels en vliegtickets enzo?

Veel Europa, New York, Zuid Amerika en momenteel Caribisch gebied.
Voor vliegtickets gewoon elke site die ik kon vinden en dan vergelijken, voor hostels hostelworld.com. Heb je alleen wel een creditcard voor nodig (aanbetaling) maar ik mag die van mijn vader dan altijd gebruiken :wink:
Dingen waar je ook naar kunt kijken is Couchsurfing en Airbnb, maar dat is maar net wat je zelf wil.

M’n vriendje heeft vorig jaar ook een wereldreis gemaakt, en die heeft het grootste deel betaald doordat hij in zo’n medicijn-test-kliniek heeft gezeten. Geen idee of je al een baantje hebt en of je dat überhaupt durft, maar het verdient heel goed!!