Wereldreis vriend / relatie

Hoi meiden,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Ben benieuwd naar jullie meningen.

Al een aantal jaar heb ik een hele fijne relatie met m’n vriend. Beide twintigers en beide fulltime aan het werk. Wonen wel nog thuis.
In die paar jaar is hij al vaak alleen (lang) op reis geweest. Nu gaat hij aankomende zomer weer op reis voor een lange tijd, een half jaar ongeveer.
Wat moet ik nou doen? Het uitmaken wil ik niet, maar dit nóg een keer doorstaan? Ik weet niet of ik het weer aan kan.
Elkaar (proberen te) vertrouwen, weinig contact. Er gebeurd zoveel in een half jaar.
Hij weet ook niet of hij het wel aankan om (vaak) contact met mij te hebben,
omdat hij mij dan te veel gaat missen en zich kut gaat voelen, terwijl hij eigenlijk volop van z’n reis wil genieten.
Ook kijk ik al best wel naar de toekomst (denk aan samen wonen) en hij leeft echt enkel in het nu.
Reizen is zijn passie, maar daarnaast heeft hij ook een relatie met mij… Ik ben te gek op hem om hem los te laten.
Hij wilt er ook absoluut niet mee stoppen, maar wel elke keer op reis gaan…

Kun.je niet meegaan? Of een tijdje

Ja kan je niet meegaan? Of misschien kan je hem vragen minder lang te gaan.

Misschien kun je inderdaad een paar weken mee, al is het maar 2 weken. Reizen is ook mijn passie dus ik begrijp je vriend wel dat hij dat niet wil opgeven. Hij heeft nu de mogelijkheid om dat te doen namelijk.
Probeer er een middenweg in te vinden door er goed over te praten met elkaar, dat is altijd belangrijk in een relatie.

Jullie kunnen inderdaad toch gewoon samen? :slightly_smiling_face:

Dat gaat niet zo gemakkelijk als je een baan hebt denk ik.

Thanks voor de reacties!
We hebben het er al zo vaak over gehad, maar hij gaat het liefst alleen…
Ik kan overigens ook geen vrij krijgen voor zo een lange tijd.
Hem opzoeken is wel een optie :slightly_smiling_face: