Wereldreis maken

Hey Iedereen!

Ik wil over 3 jaar, als ik klaar ben met m’n vwo, een wereldreis maken over alle continenten behalve Antartica. Ik wil dit samen met mijn mijn vriend gaan doen, en dan voor ongeveer een half jaar. Dus ongeveer een maand op elk continent. Ik wil iets meer tijd besteden aan Zuid-Amerika, Azië en Afrika en Australië dan aan Europa en Amerika.
Ik wil graag de wereld zien en gewoon ook vooral cultuur snuiven!

Heeft iemand dit ooit wel eens gedaan? Zoja, wat waren je bestemmingen? Wat voor ticket(s) heb je gebruikt? Wat was je budget en hoeveel heb je uiteindelijk uitgegeven? Hoe oud was je toen je het deed? Als ik ga, ben ik ongeveer bijna 19 en mijn vriend bijna 23.
Zijn er misschien ook mensen die dit ook serieus willen doen? En waar willen jullie dan precies heen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen etc.!

Liefs, LittleSecret

Lijkt me geweldig. Ik ben het denk ik niet écht serieus van plan, maar toch lijkt het me prachtig. :grinning:

Ik wil dit ook serieus gaan doen, maar dan wel na mijn opleiding. Vooral omdat ik na de middelbare nog maar 16 was, haha :"D.
Dus ik kijk even mee naar reacties !

Gaaaffff

ik wil het heeel graag, maar eerst mn opleiding afmaken (: en dan een beetje veel geld hebben enzo haha

ik wil het ECHT zo graag he

Gaaaffff

ik wil het heeel graag, maar eerst mn opleiding afmaken (: en dan een beetje veel geld hebben enzo haha

ik wil het ECHT zo graag he

@ICExCOLD haha ja 16 is ook wel een beetje jong ja. Ik heb gehoord over een ‘Round The World Ticket’, waarmee je dus een wereldreis kan maken enzo, maar dat kost alsnog ongeveer 1300 euro, en dat is ook best veel enzo. Maar ik weet dat ik dat sowieso toch wel kwijt zou zijn aan de eerste ticket en de terugticket, en natuurlijk aan overzeese vluchten van continent naar continent, maar ik wil ook de rest waar mogelijk, zoveel mogelijk met de trein doen. Omdat het niet zo duur is in vergelijking met vliegen, omdat je dan ook nog wat meer ziet van het land waar je doorheen reist en omdat ik het ‘veiliger’ vind dan vliegen, ook al schijnt vliegen de meest veilige methode van reizen te zijn, hoewel ik denk dat lopen toch iets meer zekerheid biedt.

Maargoed, door Europa en Azië met de trein zal geen probleem zijn, en in Amerika en Australië ook niet. Maar over Zuid-Amerika en Afrika denk ik dat dat een iets groter probleem wordt, weet iemand hier iets over de infrastructuur in deze werelddelen? Nouja, meer over die van Zuid-Amerika, want in Afrika denk ik vrij weinig sporen en treinen te vinden haha!

Dat wil ik ook zooooo graag maar daarvoor moet ik nog ff een tijdje sparen en een reispartner vinden want alleen gaan vind ik toch wel een beetje eng maar veel suc6 met je reis!:slight_smile:

sowieso voordat ik sterf wil ik in een wereld rei smaken

een wereldreis lijkt mij ook zoooo super! alle mooie plekjes bekijken die je ooit op internet, tv of boeken bent tegengekomen

Aahh dat lijkt mij zó leuk! Wil ik later ook doen!

In Zuid-Amerika kan je heel goed met bussen lange afstanden afleggen.

@Iedereen: Jeej ik ben iniedergeval niet de enige:)

@Tram7: Okée, hoe weet je dat? Heb je ervaringen?

Ik zou dat wel willen doen, maar niet zoals jij het omschrijft :stuck_out_tongue: Het klinkt op het eerste gezicht heel leuk, maar ik zou 1 maand op een compleet continent (!) veel te kort vinden! Dan zou ik liever bijvoorbeeld een half jaar naar Azië en Australië gaan en ‘de rest’ een andere keer doen (: Maar als jij er geen problemen mee hebt… Doen! :stuck_out_tongue:

Jep, heb meerdere keren 8 tot 14 uur in de bus gezeten/gelegen. Je kan bijvoorbeeld zelfs met de bus van Buenos Aires naar Peru in 2 dagen. Hoe luxer, en dus fijner om te slapen, de bus is, hoe duurder het ook is.

@LisArt, haha ja, dat is mijn plan, omdat ik denk dat ik toch het ‘thuis’ ga missen etc. Ook wil ik graag gewoon de dingen zien, maar ik hoef er niet perse een week rond te hangen, zeg maar…

@Tram7: Oké, dat snap ik. Maar daar is het toch niet zo heel duur? Of wel?

Nee, langafstand bussen in Zuid-Amerika zijn juist heel goedkoop. In sommige landen kun je beter met de bus reizen dan met de trein omdat de bussen daar veel beter zijn dan de treinen/spoorwegen. Ook kun je in Zuid-Amerika een soort airpass kopen waarmee je voordelig 3 vluchten kunt boeken dit is soms nog goedkoper dan een losse vlucht. In reisfora en reisgidsen kun je hier veel informatie vinden (reizen per bus in Zuid-Amerika).

Super nice idee!

ik wil ook heeel graag een wereldreis maken maar volgend jaar ga ik beginnen met vrijwilligerswerk in het buitenland. Overal maar dan ook echt overal! zijn er projecten waar je kunt werken, graag zou ik als eerst naar azie of latijns amerika willen voor een sociaal project, je zou ook een cultuurproject kunnen doen. De reis moet je zelf bekostigen maar je kan daar maanden verblijven zonder een cent uit te geven, onderdak en eten word voor je betaald namelijk! Dit zou je bijvoorbeeld volgend jaar al kunnen doen, een beetje proeven van het verre reizen.

Awesome :wink:

Ik ben 12 en heb dus niet echt ervaring met het maken van een wereldreis, maar ik droom er al zo lang van. Als je gaat, veel plezier! Bereid je goed voor. En zorg voor veel geld, voor als er eens iets mis gaat.

@ BABYxTEQUIERO, oké, thanks ik ga sws nog ff googlen en foldertjes verzamelen!

@ Buddha Wauw dat is ook leuk, ga ik ook ff wat meer informatie over opzoeken, thanks!

@Krillie, Veel geld moet er zeker zijn haha. En bedankt!

Ik bedoeld met reisgidsen meer iets als de lonely planet, geen folders :stuck_out_tongue: Lonly planet heeft trouwens ook een forum.