Wereldreis maatje gezocht

Hoihoi,
Ik ben Melissa, nu 17,5 jaar oud en ik zit in het examenjaar van de havo.
Als ik klaar ben met school zou ik ontzettend graag willen reizen, onder het mom dat het nu of nooit is. Landen die ik graag zou willen zien zijn Australië, Amerika, Thailand, Dubai, Hawaii. Beetje teveel van het goede misschien maar een meisje mag dromen;-)
Er is een ding waar ik enorm tegenop zie: alleen reizen. Ik weet dat het makkelijk is om nieuwe vrienden te maken als ik eenmaal in een land ben, maar het lijkt me gewoon gaaf om een vriendin te hebben waarmee ik dit avontuur kan delen. Meiden uit mijn klas willen allemaal gelijk gaan studeren, en verder kan ik echt niemand bedenken die een wereldreis met me zou kunnen maken…

Is er iemand van jullie die een wereldreis gemaakt heeft en hier handige dingen over kan vertellen?
Of is er iemand die ook graag een wereldreis zou willen maken?

Let me know:D

Ik vind je wel aan de jonge kant om een wereldreis te maken. Niet zozeer om te reizen, maar een wereldreis vraagt wel veel van je. Als je vragen hebt mag je altijd noten! Oh en voor een reisgenoot, plaats een oproep op wereldwijzer, daar maak je meer kans op een reisgenoot dan hier.

Ik wil wel hoor, op jou kosten? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee even serieus, zoiets kost ongelofelijk veel geld, en er komt meer bij kijken dan je geloof ik doorhebt.
Hier heb je niks aan dus zie dit maar als een upje

Ja ben inderdaad jong, maar ik weet van mezelf dat als ik het nu niet doe het nooit gebeurd, en het is wel een droom van me!:slight_smile: Bedankt voor de tip!

De plannen zijn ook nog maar pril hoor, ben alleen een beetje rond aan het kijken. Geld is geen probleem.:slightly_smiling_face:

Waarom denk je dat als je het nu niet doet het nooit gebeurd? Bij mijn fitness is ook een instructeur een half jaar gaan reizen! Een vriendin van me is nu 6 weken in Amerika :slightly_smiling_face: (en die zijn beiden ouder dan 20 :p).
Ik wil hiermee aangeven dat het niet allemaal nú moet. Je bent nog jong, ik zou even wat langer wachten met zo`n grote reis als ik jou was.

Ik vind het trouwens wel een heel leuk idee!

Ik bedoel er verder niets mee hoor, maar je zegt geld is geen probleem… hoeveel geld denk je dat het gaat kosten en hoeveel kan een 17jarige hebben gespaard? En inderdaad, hoezo nu of nooit? Tegenwoordig heb je bij elke studie wel de mogelijkheid om naar het buitenland te gaan. Tijdens 1 van mijn stages heb ik zelfs meer gezien van het land dan dat ik met stage bezig was. Ik ben nu 24 en ben net terug van 2 maanden buitenland. Leeftijd heeft er dus niet zoveel mee te maken =)

Vind je nog echt te jong. Mag je dit uberhaupt wel van je ouders? Mijne zouden me vierkant uitlachen en niet eens serieus nemen als ik zou zeggen dat ik een wereldreis ga maken als ik 17.5 ben

Maar voor als t doorgaat, heeel veel succes en plezier :slightly_smiling_face:

Ik ben het met deze en met andere bovenstaande reacties eens dat er inderdaad veel mogelijk is tijdens en na je studie, en niet alleen vóórdat je eraan begint (wat ik zelf voordat ik aan mijn studie begon ook niet zo gedacht had moet ik eerlijk zeggen).
Maar misschien is dit ver gezocht, maar ik snap het ‘‘nu of nooit’’ ergens toch wel. In mijn omgeving is er net iemand weer veel te jong overleden, waardoor ik weer een wake-up call heb gekregen en ben gestopt met dingen in de verre toekomst te plannen, maar meer in het nu! Wie weet is dit bij de TS ook wel het geval.

+ wat weet je over haar financiële situatie? Ik ken zat mensen die een dikke erfenis hebben gekregen en daarvan ofwel een auto, huis of reis van hebben betaald.

TS ik raad je aan om te kijken naar verschillende reizen van reisorganisaties die je aan elkaar kan linken zodat je toch je wereldreis hebt, maar wel ook soort van ‘‘begeleiding’’. T kost misschien wel meer via zo’n organisatie, maar aangezien je aangeeft dat dat geen punt is…

Zoals ik al zei bedoelde ik er niets mee en was het over het geld gewoon een vraag. Ik ken genoeg reizigers die zich bij hun eerste reis zo vergist hebben dat ze zelfs een ticket terug niet meer konden betalen. En het ’ nu of nooit’ snap ik ook zeker, maar een wereldreis maken op je 17/18e is erg enthousiast gedacht. Daarmee zeg ik overigens niet dat het onmogelijk of onverantwoord is want ik ken haar verder niet.

Whut? Allereerst vind ik t best wel apart dat je op deze leeftijd zegt nu of nooit? :’)

Ten tweede, het kost facking veel money. Weetje überhaupt hoe duur een ticket alleen naar Australie is… Ik vind t al heel knap als je al die reizen kan betalen, laat staan overnachtingen, eten, drinken etc.

Ik begrijp wel dat je zegt: ‘Nu of nooit.’ Ik kreeg na mijn middelbare school een relatie, en zou nu veel minder snel een lange reis maken, omdat ik dan mijn vriend vet lang mis. En hij gaat nu wel voor, ookal hou ik van reizen.
Verder denk ik dat als dit jouw droom is, je je niet door leeftijd moet laten remmen. Ik ken genoeg mensen die dit doen na hun middelbare school.

Wat een bullshit zeg, al die reacties dat je te jong bent. Tegen de tijd dat ze klaar is is ze 18, en ik ken genoeg mensen die na het eindexamen drie maanden ver weg naar het buitenland gingen.

Ik vind het bullshit dat je te jong bent, hoor! Tuurlijk, er kunnen gevaarlijke dingen gebeuren maar als je maar voorzichtig bent en zo moet het helemaal goedkomen! Super gaaf dat je dit gaat doen :grinning: ik kan je helaas niet helpen, ik ga wel reizen op hetzelfde moment als jij, maar alleen naar Amerika en ik blijf daar ook voor 9 maanden.
Misschien een tip, ik zit al mijn hele leven op judo/kickboxen/krav maga, misschien is dat ook wel een idee voor jou? Al is het maar een korte cursus. Ik denk dat jij en je familie etc. veel meer gerustgesteld zal zijn als je iig de basics weet over hoe jij jezelf kan verdedigen. klinkt misschien een beetje bemoederend, maar dat zou ikzelf zeker doen, vooral als ik in mijn eentje door vreemde landen zou reizen. (ja, ik dacht gelijk aan de Taken films, haha)
Succes verder!

^ Als je 50 bent kunnen er ook dingen gebeuren tijdens het reizen, het is inderdaad gewoon je gezonde verstand gebruiken. Hoe lang wil je gaan trouwens?
De drang om mijn backpack weer te pakken word wel weer zeer groot nu, haha!

Even bitchen:

• Amerika is geen land (deze kan ik enigszins nog begrijpen)
  • Dubai is geen land
  • Hawaii is geen land (wel een eiland, als je daarop doelde)

Ik kan je verder geen tips geven. Super fijn voor je dat je hiervoor geld hebt :grinning:
Veel plezier alvast!

Ik heb niks van hierboven gelezen -te lui- maar wel de ST.
Ik was 18 -nu nog- en ben in mijn eentje naar Australië gegaan (eerste 1 week met vader en zusje daarna 5 weken alleen) dus ben ook nog erg jong qua de gemiddelde leeftijd daar dat denk -qua jongeren- 24 is en die vonden mij eigenlijk erg jong maar vonden het zo leuk van mij dat ik al zo jong reis!

Ik ben nog nooit met een vriendin op vakantie geweest, maar ik denk ook niet dat ik het zou willen, in de zin van ruzies met jij wilt dat en zij wilt dit en dan zo en dan dit en blechhh niet doen!

Ik ken een goede site waarop je reizen kunt combineren je tickets dan en goed advies krijgt ik ben ook via hun naar mijn droomland gegaan, ik weet niet of ik reclame mag maken?

Is het niet iets om te beginnen in Amerika (VS en Canada) , opzich niet heel ver en de mensen spreken allemaal engels dus kun je je goed uit de voeten helpen en het is niet ver weg -in vergelijking tot Ozzy-.
Misschien kun je iets van vrijwilligerswerk gaan doen voor 4 weken bij -bijvoorbeeld- een dierentuin, daar leer je mensen kennen en dus ook vrienden maken en kom je heel gemakkelijk aan contacten, want die kent weer die en die weer die en ga zo door! Let er wel op als je uit wilt gaan in Amerika moet je 21 zijn, of nou ja denk wel dat je uit kunt maar niet drinken op dat gebied ben ik in de VS en Canada niet bekend! En op die manier maak je wel het beste contact. En VS’ers en Canadezen zijn hele lieve mensen!
Als mijn stage in Australië niet door gaat ga ik Canada proberen en daarna VS dus laat ik je nog wel weten misschien kunnen we dan meeten ← verheug je nergens op!
En vanaf VS/Canada kun je weer gemakkelijk naar Hawaii.

Laat even weten als je de site wilt, dan note ik die wel!

Wilde nog toevoegen, na die 4 weken ben je gewend aan het land en kun je misschien verder reizen!

Ik ga dit topic toevoegen aan mijn bladwijzer :upside_down_face:

Ga anders naar een filiaal van Kilroy, die kunnen je adviseren en dan heb je meteen het kostenplaatje voor je. Vind het naar dat er nogal belerend wordt gedaan over de financiering van haar eventuele reis, misschien heeft ze een dikke erfenis of rijke ouders. Who knows? Denk dat ze echt wel snapt dat ze het niet met 500 euro red

Getverderrie wat een negativiteit hier.

Ik vind het echt een super goede keuze van je om op reis te gaan. Alleen, een wereldreis is wel heel veel misschien. Als ik jou was, zou ik een continent uitkiezen en daar dan enkele landen bezoeken.

Ik ben zelf op mijn 17e op reis geweest door Marokko, ja alleen. En nee, mijn ouders vonden dat niet erg. Daarna ben ik op mijn 18e vier maanden alleen naar Indonesië gegaan. Je leert zo ontzettend veel van zulke reizen. Ik ben er zelf echt een ander mens van geworden.

Mijn tips zijn:

• zoek op skyscanner.nl naar vliegtickets
  • kilroy travels heeft ontzettend veel goede tips
  • koop lonely planets van de landen waar je naar toe wilt
  • op het wereld reizigers forum zoeken mensen vaak reismaatjes.