Wereld Kankerdag.

Omdat het morgen wereld Kankerdag is, wil ik wel eens weten wat jullie daarvan vinden.

Ikzelf vind het verschrikkelijk hypocriet en Amerikaans (dat kun je ook al lezen bij de reactie op het stukje). Ik vind dat zo omdat mensen opeens aandacht gaan besteden aan kanker omdat het wereld Kankerdag is. Het is natuurlijk wel een goede actie, maar ik blijf bij mijn punt.

Gelieve mijn mening niet te gaan bekritiseren, want het is mijn mening.

aan de ene kant geef ik je wel gelijk want eigenlijk moeten we er elke dag evenveel bij stil staan…
maar toch denk ik dat zo´n dag je wel aan het denken zet

Ik vind zo’n dag hetzelfde als Valentijnsdag, kort gezegd, kansloos… Waarom 1 keer in het jaar even er bij stilstaan terwijl je er elke dag over hoort of mee te maken hebt…

Ik vind wel dat je gelijk hebt.
Mijn moeder is voor de derde keer ziek, dus ik word er elke dag mee geconfronteerd.
Maar aan de andere kant denk ik … beter dat er 1x in het jaar aandacht aan wordt besteed, dan dat er helemaal geen aandacht aan besteed wordt.

Maar zo denk ik idd ook over Valentijn, Wereld Aids dag etc. Beter sta je er elke dag bij stil.

Ja oke, beter 1 dag aandacht dan geen, maar vaak wordt zo’n dag door de media massaal misbruikt door middel van reclame stunts van ‘koop nu dit, en krijg dat’ en in hele kleine lettertjes staat er onder ‘met deze actie steunt u het blablabla-fonds’

Aan de ene kant vind ik het heel goed: ik bedoel, er word toch maar actie voor gevoerd. En aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar. Maar toch neig ik meer naar de goede ‘kant’.

Ik wist het niet eens als ik dit topic gezien had. Dus had ik er alsnog niet bij stil gestaan.
Maar dit ben ik morgen toch weer vergeten.

waarom moet je er elke dag bij stilstaan? Wat gaat dat nu helpen. Iedereen weet wat een verschrikkelijke ziekte het is, maar als we er voortdurend aan gaan denken tot we dood gaan hebben we toch ook niet geleefd. No offence, hoor

Sorry hoor, maar waarom zou je er elke dag bij moeten stilstaan. Het is niet de enige vreselijke ziekte, je hebt nog zoveel andere ziektes waar mensen gewoon niet KUNNEN genezen worden, deze mensen hebben nog een kans. Zou je daar dan elke seconde van de dag bij stil moeten staan? Nee tuurlijk niet, geniet van elke seconde want voor je het weet krijg je zo’n kut ziekte als kanker of een andere ziekte.

mee eens.

‘Kankerdag’…Hmm. Dat komt er bij mij een beetje verkeerd uit :confused:

Ik vind eerder dat we meer moeten gaan voorkomen dan genezen.
Het grootste gedeelte van de mensen die met kanker in het ziekenhuis ligt heeft het te danken aan een slechte levensstijl. Althans, dat zei een meisje met leukemie tegen mij.

Waarom moet je er elke dag bij stil staan? Ik bedoel, ik denk liever gewoon aan leuke dingen dan aan dodelijke ziektes en bovendien zijn er wel meer ongeneeslijke ziektes. Wel ben ik het er mee eens dat zoiets, net als valentijnsdag, ontzettend overated is.

nou je weet maar nooit wanneer je ermee te maken krijgt, en sommige mensen denken er echt te makkelijk over. ik vind het wel goed zo’n dagje.

Ik vind de vergelijking met Valentijnsdag een beetje verkeerd, gezien Valentijnsdag een commercieel gebeuren is.

Ik vind het nogal een aparte dag. Ja, er moet iets aan vreselijke ziektes gedaan worden waarvan kanker er één is. Maar dat geldt net zo erg voor andere erge en ongeneeslijke ziektes.

Maar ik denk wel dat ik mag veronderstellen dat iedereen weet wat kanker precies is en dan is deze dag toch compleet nutteloos. Ik bedoel, je bereikt er niks mee door er alleen bij stil te staan. Onderneem actie, steun dan de projecten die op zoek zijn naar geneesmiddelen of ga langs in het ziekenhuis en doe iets voor die mensen, vrijwillig.

Dat ondernemen van dingen geldt overigens net zo hard, misschien nog wel harder, voor andere ziektes.

huah? daar is het toch een forum voor? :'D

Ik wist het niet eens, maar ik vind t onzin…

morgen is de uitvaart van de vader van mijn vriendin, hij is gestorven aan kanker. toevallig

Waarom mogen we je mening niet bekritiseren? Daarvoor dient een discussie toch. :stuck_out_tongue:

Anyway, ik ga niet akkoord. Ik vind het goed dat er aandacht aan besteed wordt. Misschien zet het (rijke) mensen aan tot geld inzamelen voor het Kankerfonds?

Ik vind het wel goed omdat er dan aandacht aan besteed word, misschien houden een paar van die stomme kinderen die in elke zin het woord kanker gebruiken dan een keer hun mond.

Maar 3 jaar geleden had ik er ook geen behoefte aan gehad, voor de mensen die ermee te maken hebben maken zulke dingen het alleen maar erger. Dan krijg je weer van die mensen die zeggen ‘Ik sta altijd voor je klaar’, en dan maken ze er niks van waar.