Wennen aan de kou

Ik ben echt een verschrikkelijke koukleum. Maar zijn er maniertjes om hier een beetje vanaf te komen? Want ik kan nu wel dikke handschoenen, sjaal, muts opdoen, maar het is nog niet eens winter! Dan heb ik het straks in de winter echt mega koud.

Ik zit thuis altijd met een trui aan, want anders heb ik echt het gevoel dat ik bevries x] En buiten heb ik het ook altijd koud.

Dus heeft iemand tips om te wennen aan de kou?
Ik heb al iets gehoord van als je klaar bent met douchen, je nog even koud moet nadouchen ofzo.

Ik zit hier gewoon met mijn sokken aan, een vest en een joggingsbroek + sjaal voor mijn nek.

+ Kop thee

Ja, maar dat wil ik dus voorkomen :’) Want het is nu dus nog maar herfst en straks als het winter wordt is het nog kouder.
Ik zie het niet zitten om dan met drie paar sokken, een legging onder m’n broek. Een thermohemd onder m’n kleding en dan drie lagen kleding aan te doen. Met dikke sjaal, handschoenen en muts.

Geen idee, want heb er zelf ook veel last van.

Ik zit hier gewoon in mijn tshirt en zonder sokken ( :
Ben vorig jaar de hele winter zowat in Canada geweest dus ben nu wel de echte kou gewent haha.

Ik loop in de winter altijd in een short en topje en zonder sokken door het huis :’’).
Volgens mij is het niet echt mogelijk om te wennen aan de kou. In ieder geval, als ik het koud heb, probeer ik het gewoon te negeren i.p.v een deken pakken en eronder zitten te klappertanden.

+1

Ik heb er zelf ook last van haha.

Ik heb het juist altijd bloedheet. Maar ik denk dat je niet makkelijk went.
Als je het koud hebt kun je maar beter gewoon dikke kleren aandoen, dat maakt echt niet zo veel uit voor de winter hoor. Het is onzin dat wanneer je nu nog in je zomer jas loopt, je winterjas in de winter beter werkt of zo :’)

Nouja, er zit wel wat in. Want dan wen je aan die warme winterjas met dit weer. Maar als het dan kouder wordt, is die jas niet meer goed genoeg zeg maar.

Maar ik denk dat ik dat van die koude douche eens ga proberen. En je kunt er wel degelijk aan wennen, want mijn vriendje die gaat altijd gewoon met een vest naar buiten terwijl ik dik zit te klappertanden met mijn eigen jas én zijn jas aan :’)

Je bent een koukleum of je bent het niet, daar kun je opzich niet zo veel aan doen, want het heeft vaak te maken met je bloeddruk, bloedsomloop en de hoeveelheid vet die je in je lichaam hebt om je warm te houden. Je zou je bloedsomloop wel kunnen stimuleren door afwisseld koud en warm te douchen, maar een koukleum zul je waarschijnlijk altijd blijven. Er zit dus maar één ding op: goed aankleden.

Edit: Jongens hebben het sowieso vaak warmer dan meiden, ik weet niet precies waar dat aan ligt. Mijn vriend loopt ook altijd in een vest en ik in een dikke trui, jas en broek met duizend panty’s.

Daar heb ik ook last van, heb het in mijn winterjas nu al koud! brrrr

Een kruik? :’)

Ik heb het ook de hele tijd koud binnen! Buiten met mijn winterjas gaat het wel.

Gewoon nog dikkere kleren en nog meer laagjes over elkaar aantrekken. Volgens mij heeft het geen zin om nu kou te gaan lijden, zodat je het in de winter minder koud hebt.

Ik heb hetzelfde probleem… Thuis mag ik wel een trui aan, maar idd buiten of op school probeer ik gewoon een beetje door te bijten…

ik heb op de fiets altijd; handschoenen (soms 2 paar over elkaar), muts, zo’n sjaal waar je helemaal in zit, en dan onder me jas nog een vest, en 1 paar gewone sokken aan en een paar van die wollen.
Meestal overleef ik het dan wel op de fiets :slightly_smiling_face:! misschien heb je er wat aan

ik moest vandaag echt zo wennen aan het weer! echt helemaal geen zin in de winter!!:S terwijl ik geen koukleum ben ofzo maar die wind enz!!

Dit jaar heb ik mezelf proberen te laten wennen aan de kou door zo lang mogelijk mijn zomerjas aan te doen (wel met sjaal, geen handschoenen), net zo lang tot het ècht te koud was. En ik heb tot nu toe nog geen een keer mijn winterjas aan gehad.
Ook heb ik steeds overdag mijn slaapkamerraam open, dan wordt het wel wat fris in mijn kamer maar daar wen je ook vanzelf aan.
Ik merk wel dat dit alles werkt. Ik ben altijd een ontzettende koukleum geweest maar dit jaar was ik juist degene met de korte mouwen terwijl iedereen lange mouwen aanhad.
Zoiets moet je geleidelijk doen (:

Ik draag al sinds begin oktober handschoenen :laughing7: