Wenkbrauwpoeder

Hello meiden!
Ik heb een maand geleden voor het eerst mijn wenkbrauwen geëpileerd en ze zien er nu veel properder uit. Ik ben van nature een blondine dus eigenlijk is dat niet echt nodig maar het is nu wel netjes van dichtbij. :slightly_smiling_face: Ik wil nu graag mijn wenkbrauwen voor sommige gelegenheden een klein tintje donkerder (donkerblond dan) maken. Mijn wenkbrauwen zijn zoiso lichter dan mijn haren dus dat zou wel passen dan. Ik wil dat met zo’n poeder doen maar ik las dat je dat ook met oogshaduw kan doen in een natuurlijke kleur. Ik heb inderdaad nog 3 lichte tinten oogschaduw die er zeer dichtbij in de buurt komen. Nu vroeg ik me af, als je dat aanbrengt met een penseeltje of kwastje, valt die oogschaduw er dan niet terug af? Blijft dat er wel deftig opzitten? Ik zou al de neiging hebben om met een vochtig kwastje dat aan te brengen maar ik las dat dat droog moet. Of moet je dus eigenlijk de ‘huid’ waar je wenkbrauwhaartjes op groeien kleuren met die oogschaduw? Help!

Ik gebruik een wenkbrauw-/oog- potloodje, vind ik veel prettiger en blijft goed zitten.
Het is even oefenen, maar na een tijdje lukt het wel.
Wat ik doe is met heel licht bruin mijn huid ‘tekenen’ zodat mijn wenkbrauw vorm krijgt. Daarna met zwart de haartjes donkerder maken (dus niet de huid aanraken). Het ziet er heel natuurlijk uit, maar is wel een precisie werkje.
Ik moet dit bijna elke dag doen dus kan het nu heel snel.

Ja dat bedoel ik, de huid waar je haartjes zitten he, een andere vorm ga ik erniet van maken! :slightly_smiling_face: is zo’n potlood niet te fel? ik heb dat nog nooit gezien, een blond potlood :stuck_out_tongue:

Ik gebruik nu voortaan wenkbrauwpoeder omdat wenkbrauwpotlood veel te donker werd bij mij. Ik heb donkerbruin haar, dus maak mijn wenkbrauwen ook bruin. Ik weet niet of het alleen aan mij ligt, maar met een wenkbrauwpotlood wordt het bij mij veel te donker. Met poeder gaat dat veel beter, en ziet het er natuurlijker uit. Maar het ligt er natuurlijk aan wat jij fijner vindt.

Ik heb het zelfde als liberate

Ik doe altijd een beetje oogschaduwbasis op en dan de poeder er over heen. dan blijft het perfect zitten.

Ik gebruik ook een potlood, en daarmee ga ik alleen over de haartjes heen, niet over de huid zelf. Mijn potlood is wel een paar tinten donkerder, maar omdat dus niet de huid kleur, maar de haartjes valt dat niet op :slightly_smiling_face:

Ik heb trouwens gewoon een wenkbrauwpotlood van de HEMA. Die is heel goedkoop en werkt prima :slightly_smiling_face:

Ik heb wenkbrauwpoeder van “Anastasia Beverly Hills” met daarbij een speciaal penseeltje. Zo’n doosje is vrij prijzig, rond de 30,-, maar je doet er ook vrij lang mee. Het ziet er natuurlijk uit en blijft goed zitten. Het penseeltje heeft me overigens ongeveer 10,- gekost.

Ik vind zelf de wenkbrauwpoeder van Catrice heel fijn. :slightly_smiling_face: