Welkomsboek

Hoi! Ik mag voor mijn vrijwilligerswerk een welkomsboek gaan maken voor alle vrijwilligers. Ik doe vrijwilligerswerk in een ander land (Spanje) en het lijkt mij super leuk om dit te maken. Ik zit alleen nog een beetje met wat ik er in moet zetten…

Ik heb tot nu toe:

• Een map met belangrijke plaatsen
  • nationale feestdagen
  • belangrijke weetjes (zoals zondag winkels dicht, waar trein/bustickets kopen)

Het doel is om nieuwe vrijwilligers, die uit alle landen komen, snel de weg te laten vinden en zich te laten thuis voelen.

Mijn vraag is of jullie nog iets zouden willen zien/lezen in zo’n welkomsboek of dat je nog een idee hebt die ik er in zou kunnen verwerken want zo wordt het een beetje kaal en leeg

Een pagina met leuke uitjes/eet gelegenheden/ mooie plekjes.
Regels?
Basis zinnen die nodig zijn bij het werk
Informatie over Spanje
Voorstelrondje van de leiding/vast personeel/directie, en eventueel lege pagina’s zodat zij zichzelf ook kunnen voorstellen.
Gewoontes

Ik weet niet waarvoor je vrijwilligers werk doet dus dan zou het makkelijker zijn om je te helpen.

Succes ermee! Lijkt mij nu ook leuk om er eentje te maken haha

Misschien iets over taal en cultuur? Bezienswaardigheden, typisch Spaanse gerechten, handige Spaanse woorden/zinnen?

Dankjewel! Ik doe vrijwilligerswerk voor een stichting met exotische dieren :slightly_smiling_face:
Een pagina met leuke restaurantjes ga ik denk ik toevoegen! Met typsiche spaanse gerechten. Voorstelrondje is inderdaad ook erg leuk, thanks! Als je nog meer goede ideeën hebt roep maar :grinning:

Belangrijke nummers? Nummers van politie algemeen (in nederland is dat 0900 88 nog wat), de brandweer en het dichtstbijzijnde ziekenhuis, huisarts, tandarts, huisartsenpost, spoedeisende hulp. Noodnummer. Belangrijke nummers van personen van de stichting etc