"Welkom wie blijft er nog meer zitten" topic

Ik heb mijn BSA niet gehaald :"D beetje hetzelfde

Het is dan alweer 5 jaar geleden (damn wat voel ik me oud), maar ik was ook blijven zitten in de tweede klas Havo. Was helemaal geen ramp! Het was mijn eigen schuld omdat ik niks deed, uiteindelijk had ik vijf 5’en, die ik best had kunnen ophalen gedurende het jaar, maar ik deed het niet, lukte niet, ook door bepaalde redenen. Nou dus blijven zitten en daarna haalde ik allemaal 8’en, 9’ens voor Frans en Duits. En andere vakken gingen ook retegoed.

Dus blijven zitten is echt niet erg, maar je moet je er wel bewust van zijn dat het jouw eigen schuld is en dat je nu goed je best moet doen!

Ik doe 5 vwo nog een keer over.
Het lag sowieso aan mezelf, ik was op de een of andere manier zo niet gemotiveerd om dit jaar te halen. Het boeide me niet echt of zo. Hartstikke dom natuurlijk, maar nu is het te laat om dat in te zien.
Ik kon het op zich nog wel ophalen, maar het is beter om te blijven zitten. Anders ging ik met lage cijfers mijn examenjaar in en zou de kans dat ik zou zakken best groot zijn.
Nu moet ik volgend jaar wel goed mijn best doen en mezelf gewoon zien te motiveren!