Welke?

Economie & maatschappij
Cultuur & maatschappij
Natuur & techniek
Natuur & zorg

Ik heb een test gedaan en daar is uitbleken dat ik EM moet gaan doen
maar ik ben niet zo goed in economie.
ik wil niets doen met de zorg en met techniek ook niet. CM ook niet want daar zit aardrijkskunde in waar ik gemiddeled een 4 voor sta!

Ik doe trouwens 3 havo.
Verder wil ik wat met mode doen en (beroemd worden !)
Wat denken jullie?
en wat zouden jullie kiezen?

xoxo Salma

Sta je goed voor natuurkunde, scheikunde en wiskunde? Want dan is een n profiel wel een optie, daarmee kun je alle kanten op. Anders zou ik voor e&m gaan. Economie op de bovenbouw is sowieso heel anders dan op de onderbouw

Als je zo begint komt er dus niets uit? :stuck_out_tongue: Haha best herkenbaar, maar goed. Je zal altijd wel dingen houden die je niet heel leuk vindt of waar je niet heel goed in bent… Als je iets met mode wil gaan doen maakt het ook niet uit welk profiel je kiest. Ik zou eerlijk gezegd E&M gaan doen, omdat C&M afvalt als je zo slecht voor Aardrijkskunde staat, en in E&M heb je Economie en dan hou je wat meer opties open voor later. (: Dat laatste doe je ook met N&G/N&T, maar als je niets met zorg/techniek wil doen heb je daar eigenlijk niks aan. E&M dus!

(Voor zover ik daar via internet iets over kan zeggen terwijl ik jou niet ken, ga alsjeblieft niet blind af op het advies dat je hier krijgt :p)

Als je iets met mode wilt gaan doen kun je daar je profiel op afstemmen… Wil je ontwerpen etc, of meer de management kant? Als je wilt ontwerpen zou ik voor CM kiezen en voor management EM. Met EM kun je over het algemeen wel veel meer kanten op qua opleidingen en met NG en NT kun je alles. Bij CM zeggen ze vaak bij de opleiding; alleen toelaatbaar met bijv. economie en wiskunde.

kan je echt alle kanten op met Nprofiel?!
wow dan ga ik het zeker kiezen. dan is het ook niet erg als ik later van gedachten verander om een ander beroep te gaan doen.
btw. ik ben wel goed in wiskunde maar heb echt een hekel aan nask en Sk!
de vakken waar ik hoge cijfer voor haal ziijn ;

engels
nederlands
geschiednis
lo
frans
duits

btw. voor economie sta ik een 6.2

Hee salma,

Ik heb ook zo’n test gedaan en daaruit is gekomen N&G. Ik wil eigenlijk N&T doen, want daarmee kun je later naar de universiteit gaan en je kunt je keuze altijd nog veranderen.

x

PS N&G is bij ons Natuur en Gezondheid, eigenlijk hetzelfde als Natuur & zorg

Gewoon een M profiel kiezen dan.
Ik zou gewoon voor E&M kiezen als ik jou was. Een 6,2 voor economie is toch niet slecht?

Wahahaah dankjewel voor je advies! maar wat moet je nou doen als je iets heel graag wil doen maar je bijv. slecht bent in het vak

Je zit op school om te leren… En economie in de bovenbouw is sowieso heel anders dan in de onderbouw.

Ik heb alles jullie reacties even goed gelezen en sta ik echt te twijfelen
over NT en EM
de ene zegt dat je met NT alle kanten op kan en de ander zegt dat ik gewoon EM moet gaan doen omdat een 6.2 voor economie niet zo slecht is ahahahah
more arguments :slightly_smiling_face:

makkelijk of moeilijker ;dd

^JE kan niet met NT alle kanten
Als je alle kanten wil moet je er ook nog eco of m&o bij doen
ik kan je verzekeren dat m&o moeilijker is dan economie x) (of zit dat er al in? x) )

Ik ging voor natuur en zorg.
Ik nam daar GS en economie/wiskunde bij om altijd iets in die tak te kunnen doen mocht dat nodig zijn.

nee hoor met NT kan je wel alle kanten op. Voor economische opleidingen is economie niet verplicht omdat het op het hbo of wo toch heel anders is

Met alle profielen op het vwo kun je naar de universiteit gaan, voor de duidelijkheid. Het ligt eraan wat je wilt studeren want je kunt ook naar het HBO gaan.

als je trouwens NT wilt gaan doen, is het wel handig als je inzicht hebt en goed bent in wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie

En die vakken worden in de bovenbouw echt een stuk moeilijker :pensive:

Puur afgaand op het lijstje dat jij geeft met vakken waar je goed in bent, zou een EM-/CM-profiel waarschijnlijk het best bij je passen (met Duits en Frans). Maar welke vakken vind je nou echt LEUK? Dat is ook belangrijk. En je kunt inderdaad je vakken afstemmen op wat je wilt gaan doen, maar ik zou het zo breed mogelijk houden. Ik weet dat erg veel meiden tegenwoordig iets met mode willen gaan doen, en als dit jou helaas niet zal gaan lukken, kun je altijd nog terugvallen op de andere vakken die je had. (Het is totaal niet de bedoeling om je droom uit je hoofd te praten hoor, misschien ben je wel hartstikke goed! Maar ik zou wel reëel blijven :slightly_smiling_face: ) En je vroeg of economie makkelijker of moeilijker wordt; het wordt toch echt wel erg veel moeilijker. Ik heb persoonlijk op dit moment veel moeite met economie, terwijl ik voor alle andere vakken toch echt wel goede cijfers haal.

Waarschijnlijk heb je helemaal niks aan dit vage bericht gehad, maar ach. :slightly_smiling_face:

Ik vind het niet echt makkelijker of moeilijker, gewoon anders haha

met een n profiel kun je juist niet alle kanten op, alleen als je economie hebt. ik zou gaan voor een e&m profiel. economie is wel moeilijker in de bovenbouw, maar als je er wat meer voor doet moet het lukken. Bij dit profiel kun je ook kunst nemen, dat is handig als je iets met mode wilt gaan doen!

@starkid,
dankjewel, ik heb echt veel aan je bericht hoor :slightly_smiling_face: al heb je het zelf misschien niet eens door. haha
toch maaar EM dan…