welke vermoordknop zou je indrukken?

er is dus al een topic over (alleen dit is een ‘variatie’ erop.
het gaat dus zo:

Stel:
Iemand vraagt of JIJ liever dood gaat of dat IEMAND ANDERS doodgaat en dat jij dan in leven blijft. Een willekeurig iemand gaat dan dood.

Zou je voor jezelf kiezen of laat je iemand anders voor jou sterven?
Welke knop zou je indrukken JIJ of IEMAND ANDERS?

Dat is niet zo makkelijk he. Als ik puur naar mezelf kijk zou ik mezelf laten doodgaan. Maar dan laat ik mijn familie en vrienden lijden. Dus voor hen zou ik dan iemand anders kiezen…

Maar als hun er niet waren, de IK-knop, zonder twijfel :’)

Iemand anders…

Sorry, ik weet het, heel erg, maar ik ga mezelf echt niet vermoorden. Daarmee doe ik mezelf veel pijn, omdat ik echt niet dood wil gaan, maar ook familie en vrienden etc…
Ik zou er wel nachten over wakker liggen etc, maar mezelf vermoorden terwijl ik nu juist zoveel plezier heb in het leven (ik ben veranderd het afgelopen jaar dat wil je niet weten :slightly_smiling_face: ) …

.<

OMG dan ben ik dus eigenlijk een moordenaar. Nu twijfel ik een beetje aan mijn keuze…

Precies hetzelfde.

ik knop

Ik herken dit dit kom uit zoon film, maar dan krijgen ze er geld voor en gaan ze er uiteindelijk toch dood.

^ volgens mij heette het iets met the box ofzo.

en ik zou de Ik-knop indrukken.

Ja, dat was echt een slechte film :’)

Iemand anders…

Mezelf

Iemand anders.

Volgens mij zou de helft van de mensen die zeggen, ik-knop, als het erop aankomt iemand anders-knop kiezen.

Dus ik ben gewoon eerlijk,
iemand anders.

Let me be rude.

Ik mag dan misschien heel egoïstisch klinken en ik zou heel graag willen zeggen dat ik de ‘ik-knop’ in zou drukken, maar ik weet van mezelf dat als het erop aankomt ik het niet in me heb om te kiezen om zelf te sterven. Ik zou dus de ‘iemand anders-knop’ indrukken.
Thank God dat dit ik dit nooit echt zou moeten doen, omdat leven met het idee dat je een random persoon hebt laten sterven me echt vreselijk lijkt.

Ik ga mezelf niet dood maken. No way.

Het is egoïstisch, maar toch. Ik ga mezelf niet doodmaken zodat een of andere random persoon blijft leven…

De IK knop.
Ik ben het niet waard om verder te leven. :’)