Welke talen wil jij graag nog leren?

*De zoekfunctie gaf alleen oude topics uit 2012, dus bij deze open ik een nieuwe.*

Ik ben gek op talen. Ik vind Slavische, Germaanse, Scandinavische en Keltische talen heel fascinerend, nou ja, eigenlijk alles dus. Op school volg ik Engels, Duits en Frans en straks op het HBO ga ik verder met Duits. Waarschijnlijk ga ik dan ook Russisch als schoolvak kiezen, want dit spreek ik ook al een klein beetje door een uitwisseling. In mijn vrije tijd leer ik mezelf Spaans en Zweeds, al schiet dit niet zo op als ik zou willen. Verder zou ik graag Fins, Noors, Italiaans en Grieks willen leren. Eigenlijk zou ik alle talen wel willen leren, maar dat wordt een beetje veel, denk ik, haha.

Dus, welke talen wil jij graag nog leren? :wink:

Ik volg op school Engels, Frans en Duits, maar van de laatste twee laat ik er misschien nog één vallen. Het lijkt me ook wel heel fijn om Spaans te kunnen spreken. Als het trouwens zou kunnen zou ik er inderdaad gewoon zo veel mogelijk leren haha.

Ik wil graag Maleis leren, daarnaast ook misschien Italiaans

Mijn Duits is toch niet zo goed als ik dacht dus dat is ook wel fijn om ff op te frissen, wil ook nog dialect leren

Italiaans en Spaans

Ik leer nu Duits, Engels en Latijn (Frans en Grieks heb ik laten vallen).
Ik zou heeel graag Iers en Welsh willen leren! :grinning:

Ik ben bezig met Spaan leren en misschien wil ik ook nog Chinees leren.

Noors en Spaans. En ik wil mijn Frans en Duits verbeteren :’)

ik heb op school engels, frans en duits
en mijn ouders komen uit joegoslavie dus kroatisch/bosnisch kan ik ook

en ik zou graag papiaments willen kunnen, en spaans

italiaans

momenteel bezig met mijn spaans, mijn familie vindt dat het moet (en ik ook eigenlijk haha).
Maar ik zou zelf ook nog graag Russisch willen kunnen spreken.
Frans, Arabisch, ga zo maar door haha

Het lijkt me ook heel vet om Engels, Duits en Frans op hoog niveau te kunnen spreken. Ik kan goed schrijven, verstaan en lezen, maar spreken wil ik ooit accentloos kunnen.

Zweeds, volgend jaar ga ik naar Zweden dus dat komt mooi uit haha.
En daarna misschien nog Spaans.

Italiaans zou ik heel graag vloeiend willen spreken. Maar ik betwijfel of dat me ooit gaat lukken.

O ja, en het lijkt me overigens ook heel vet om een dialect te leren. Verder wil ik graag een Schots en Iers accent hebben, want dat is awesome. :flushed:

Als je toevallig Latijn hebt gehad, is het echt niet al te moeilijk om te leren. Vooral de grammatica is bijna hetzelfde (gohhhhhh). En veel woordjes lijken heel erg op elkaar (:

Het allerliefst zou ik Arabisch leren

Ik heb nu Engels, Frans, Duits, Spaans, Grieks en Latijn en Russisch lijkt mij ook heel leuk!

Ik heb op school Engels en Frans, maar Duits vind ik ook een hele leuke taal! Dus Duits en Frans zou ik echt vloeiend willen spreken, en Italiaans of een Scandinavische taal zou ik ook gaaf vinden :wink:

Ahh, dat heb ik niet gehad helaas :frowning_face:

Hawaiiaans of Welsh zou me enorm leuk lijken, of Russisch!
Helaas zal dat wel nooit lukken, maar het Engels is ook al leuk :slightly_smiling_face: