Welke studie?

Ik zit momenteel in havo4, dus ik heb wel even voor ik een studie moet kiezen…
maar toch is het nog maar een jaartje…
Ik weet echt niet wat ik wil studeren;(
Ik weet dat ik niks economisch/technisch wil.
ik wil meer iets doen met mensen helpen of in de zorg…
nou ben ik gaan kijken bij; Pedagogiek, de pabo, logopedie, verpleegkunde, doktersassitente…
ik vond dit allemaal best leuk, maar toch had ik niet het idee van; Dit wil ik!
heeft iemand tips voor een leuke studie?

Doe een studiekeuzecheck op internet of vraag het aan je mentor, die kent je persoonlijk (of familie).

Misschien kan je even kijken bij SPH of MWD?

Weet je ergens een goede studiekeuzecheck sites?
heb dit al vaak geprobeerd maar elke keer als ik de hele test heb gemaakt moet ik achteraf betalen…

Ik zal even kijken!
bedankt

Ergotherapie kan ook nog! :slightly_smiling_face:

Dankje!!
Heb het even opgezocht en dit lijkt me wel wat,
ga zeker een open dag bezoeken!

Fysiotherapie, BMV, huidtherapie, mondzorgkunde, voeding & diëtiek?

Beste tip die ik je kan meegeven: doe komend jaar verschillende meeloopdagen, in verschillende richtingen. Ik heb zelf maar één meeloopdag gedaan en op basis daarvan gekozen, en toen zat ik met een studie die ik maar een half jaar interessant vond :’)

En veel open dagen bezoeken en proberen met studenten in contact te komen. Je hebt nog een jaar, dus goed dat je er nu al mee bezig bent!

Deze test is goed en gratis: https://www.icares.com/instantstudytest

Ik kan je deze test aanraden van Fontys. Het is een online interesse test. Bij de uitslag krijg je alle studies binnen Fontys Hogescholen op volgorde van je interesse te zien. Natuurlijk zijn deze studies niet alleen op de Fontys te volgen maar ook op andere scholen!
http://fontys.nl/Studeren/Hulp-bij-studiekeuze/Ik-heb-geen-idee/Online-Interesse-Test.htm

En verder veel open dagen en vooral ook meeloopdagen bezoeken!

Edit: ik herken me trouwens heel erg in jouw verhaal. Ik had precies hetzelfde in havo 4! Ik zit nu uiteindelijk in het vierde jaar van de pabo :slightly_smiling_face:

dankjewel allemaal!