Welke studie?

Hallo!
Ik heb altijd een paard gerelateerde opleiding willen doen. Omdat ik veel hoorde dat ik dit echt niet moest doen (hard werken, niks verdienen) besloot ik na mijn VMBO MBO detailhandel te doen. Dat afgerond, maar ik vond het niet leuk. Daarna toch mijn ‘droom’ achterna gegaan en ik begin na de zomer aan mijn tweede jaar op het hbo. Nu loop ik stage op een stal en het is verschrikkelijk. Ik word afgebeuld en kom erachter dat ook dit niks voor mij is.
Ik baal enorm van mijn leven. Er is gewoon geen studie die echt bij mij past. Ik kan nu stoppen, maar wat dan? Ik kan nu kiezen te stoppen en voor september een andere stage te vinden. Of ik ga door, maar het is echt een ramp, of ik stop en ga werken. Maar waar?
Ik voel me echt enorm rot en weet niet wat te doen… hebben meer mensen dit gehad?

Het komt op mij over dat je je stage kut vind en niet de opleiding. Ga praten met je stagebegeleider bij het bedrijf en van school. Als er dan geen verandering komt zou ik voor een andere stage kiezen maar niet zomaar gaan stoppen met je studie.
Ik weet uit ervaring hoe het is om een klotestage te hebben, maar zomaar stoppen met je studie zou raar zijn gezien dit je droom was. Probeer dan op z’n minst een andere stage voor je je droom ineens weggooit.