Welke studentenvereniging in Groningen

Haaaai. Ik ga dit jaar in Groningen studeren en ik wil me graag aansluiten bij een studentenvereniging! Alleen weet ik niet welke. Ik twijfel erg tussen Albertus, Vindicat en Dizkartez. Ik ben benieuwd of misschien een van jullie lid is. Ik wil mijn studie in zekere mate goed met studentenvereniging kunnen combineren. Zijn jullie lid van een vereniging? Hoe bevalt het jullie en hoe valt die vereniging te combineren met je studie?

ik studeer zelf niet in groningen, maar woon er wel. vindicat schijnt heel leuk te zijn.

albertus is een dispuut toch? want dan zit een vriendinnetje van mij daarbij. Zij vindt het er heel leuk, maar wel hele kutte ontgroening natuurlijk… Studie combineren gaat bij haar heel goed!

Ik ga komend jaar ook naar Groningen! Dus ben ook al op onderzoek geweest haha.

Ik zou absoluut niet bij Albertus en Vindicat willen, dan heb je een vet zware ontgroening en dat gaat mij veel te ver. Ik heb daar genoeg verhalen over gehoord, waardoor dat me echt niet aanstaat…
Dizkartez lijkt me dan beter.
Unitas lijkt me ook wel leuk, ken je die ook? Is een vrij nieuwe vereniging, waar je heel vrij wordt gelaten.

Een studentenvereniging lijkt me erg leuk, want je leert mensen kennen enzo, maar het is erg tijdrovend en je hebt toch wel een aantal verplichte dingen… En ik wil niet dat mijn studie eronder lijdt.

Tip: Op de KEI-week zijn alle studentenverenigingen aanwezig, waar je dan al je vragen aan kunt stellen.
Heb je je al ingeschreven voor de KEI-week? Echt doen hoor, het is supertof en je leert heel veel mensen kennen!

Ik heb ook inderdaad ook rare verhalen gehoord over Vindicat! Ik ga ook studeren in Groningen, maar denk niet dat ik bij een studentenvereniging ga. Ik ben wel benieuwd wat je gaat studeren?

Ja ben nu ook wel benieuwd wat jullie gaan studeren, ik ga Voeding & dietetiek doen!

Oh leuk zeg! Ik ga management, economie en recht doen. Volgens mijn broer een studie waar ik precies niks mee kan :p. Alleen het zijn wel de dingen die mij het meest interesseren en waar ik slecht tussen kon kiezen, daarom lijkt mij dit een goede studie voor mij. Moet eerlijk toegeven dat ik pas deze week me heb ingeschreven voor een studie, omdat ik zo erg twijfel.

ik raad je idd aan om bij de keiweek goed rond te kijken en overal langs te gaan, kijk wat je aanspreekt! :slightly_smiling_face: (ik ga ook beginnen in groningen in september :grinning: ik ga zelf bij een studievereniging ipv studentenvereniging)

Ik wil ene kant wel bij vindicat alleen die ontgroening :frowning_face:

Ik ga trouwens communicatie doen :slightly_smiling_face:

Hey Emily en Crayon,

Ik studeer al een tijdje in Groningen en ben lid van Unitas. Lid worden van een studentenvereniging is zeker een aanrader. Het is een leuke manier om mensen te leren kennen en daardoor voel je je snel thuis in de stad. Ik heb zelf bewust voor Unitas gekozen omdat ik geen ontgroening wilde en ik vind het leuk dat het een kleinere vereniging is. Naast Unitas houd je nog genoeg tijd over voor je studie. Voordat het collegejaar begint is er wel een introductieperiode waar je bij moet zijn maar door het jaar heen kun je zelf bepalen hoe actief je bent.
Ga in de KEI-week langs bij de verenigingen en kies voor een vereniging waar je je op je gemak voelt. Je kunt bij veel verenigingen overdag een rondleiding krijgen en vragen stellen. Wil je meer weten over Unitas kijk dan op www.keiweekunitas.nl

Succes met kiezen!

Ik ga ook communicatie doen! En ik wil het liefst ook bij Vindicat. De ontgroening is natuurlijk afzien maar ik ben weleens naar van die feestjes geweest en die zijn echt super mooi. Dus ik denk wel dat het het waard is en je leert natuurlijk heel snel mensen kennen.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb me al ingeschreven voor de kei-week en ik zal dan zeker rondkijken. Maar ik denk wel dat de verenigingen dan ontzettend “leuk, open en gezellig” doen om nieuwe leden te werven. Een huisgenoot van me zit bij Albertus en hij zegt dat het minder verplichtingen heeft dan vindicat en dat ze rond tentamens heen plannen. Ik heb ook nagedacht over dizkartez…Ben daar ook wel een keertje naar die kroeg geweest. Sfeer is goed! Een vriend van me is daar lid, maar ik hoor veel verhalen over dat die jaarclubs snel uit elkaar vallen, so I don’t know.
Ik denk toch dat het albertus wordt, maar ik zal er nog even over nadenken!

Nou ben ik best benieuwd naar de ontgroening van Vindicat. Ik ga zelf ook ik Groningen studeren, maar heb daar nog niks over gehoord. Iemand die het me wil vertellen?

Ik weet wel weet is dat je je tijdens de kei-week kan inschrijven en dat de ontgroening van 20 augustus tot 1 september duurt als ik het goed heb!

Ik ga niet in Groningen studeren, maar met de keiweken krijg je daar denk ik wel informatie over! Tenminste ik ga in Wageningen studeren en daar is dat wel zo bij de introductiedagen. Ik heb nu ook al allemaal foldertjes van die studentenverenigingen gekregen, vet handig.

Ik woon in Groningen en ik zou eeecht niet bij Vindicat gaan!
Dat zijn echt een stelletje kakkers bij elkaar

Ik heb rare dingen over vindicat gehoord :’)

vindicat lijkt mij echt niks!

even offtopic: in de brief van de ontgroening staat dat ik een ‘leugelt’ mee moet nemen, da’s zeker zo’n ding dat niet bestaat he? :’)

^ ik heb geen idee wat het is, dus zou idd wel niet bestaan haha

leuk dat je dezelfde opleiding gaat doen :slightly_smiling_face: