Welke stomme regels bij jou op school?

Hee dames :slightly_smiling_face:
Weetniet of hier al een onderwerp over is maar ik kwam op het idee door de voorpagina waar dit ook op staat :slightly_smiling_face:
En ik was wel benieuwd welke regels ze bij jullie hebben. Bij mij zijn er dit jaar een paar bijgekomen en ze zijn zĂł dom!

1. Geen mp3, mobiel op de gang, klas, of ergens anders dan in de aula.
  2. Geen eten op de gang, in de klas
  3. Niet rondhangen op de gangen
  4. In de pauze niet naar je kluis, in je eentje naar de wc toe.
  5. 1 tot 3 x telaat, kwart voor 8 melden, 3 x telaat brief naar ouders en vierkant rooster, 4 x telaat brief naar ouders en brief naar HALT ofzo !

Dit waren er een paar die er zijn bijgekomen. ZĂł belachelijk.
En nu lopen er ook een stuk of 10 mannen in pak (damn lijken wel bcc ventjes:P) rond en die houden iedereen in de gaten die sturen iedereen weg enzo. Onze school begint echt op een gevangenis te lijken!

XXX
Teenslipper

Ja idd belachelijk! In de pauze niet naar je kluis? waar slaat dat op dan? wanneer moet je het dan doen? Gekke mensen dat schoolbestuur :stuck_out_tongue:

Woooooh die van jou zijn wel heeel erg zeg :\

Het hangt eigenlijk gewoon van de leraar af bij ons, soms mag je absoluut geen mp3 of mobiel, bij anderen weer wel. En dat is net zo als een jas in het lokaal, en bij 3x te laat komen moet je je melden om kwart voor 8 enz. enz.
Maar vanmorgen was ik dus ook te laat, kom ik de school binnen staat die rector daar al die mensjes op te wachten die te laat komen en vraagt “Hebben jullie les? Ik zou maar heeel snel naar het lokaal toe gaan, je bent al 10 minuten te laat!”
Dat gebeurde vorig jaar ook nooit :S

mijn god, in de pauze nietnaar je kluis?? waneer moet je dan gaan? tijdens de les??Jeeeewat een domme regels! :S

Achterlijke regels ja.
Ze wilden bij ons er voor zorgen dat je geen iPod bij de toetsen of examens hebt, omdat vorig schooljaar ergens in NL iemand leerstof erop had gezet.

Ik dacht toen ik het hoorde: bedankt voor het idee xD

Maar verder zijn er geen rare regels bij gekomen. Vorig jaar alleen toen de nieuwe kantine open ging mochten we niet meer op de 2de verdieping in de gang zitten.

Nu lapt iedereen dat ook aan zn laars.

• Bij ons mag je tijdens de lesuren niet naar je kluis, daar houd niemand zich aan.
  • Je mag geen mp3 of mobiel tonen dan word ie afgepakt.
  • niet eten na de blauwe grond.
  • 1 en 2 klassen mogen op een bepaald stuk niet zitten omdat ze dan te dicht bij de lokalen zitten, want ze zijn te druk…
  • er hangen ook overal camera;s
  • kauwgom is verboden
  • roken alleen bij het scooterhok.
  • 3x te laat, 1 uur corveren, 2e kaat 3x te laat 2 uur corveen, 3e kaart vol = naar HALT

Wij mogen bij sommige leraren wel mp3 op hebben als je zelfstandig werkt, en als ie niet te hard staat.

Als je 6/10 of minder voor Duits hebt, krijg je strafstudie. :S

woow vet streng bij jullie!

wij mogen wel gewoon mp3 of ipod of mobiel met muziek keihard aan als we voor onszelf moeten werken dus niet als er iets uitgelegd moet worden ze driegen wel altijd als je gaat bellen of smsen dat ze die afpakken maar dat hebben ze mij nog nooit gedaan en kloop altijd te smsen of bellen in de klas maar ja ik mag wel gewoon eten in de klas omdat ik suikerziekte heb en dan kan ik altijd een smoesje bedenken maar iedereen in mijn klas eet gewoon onder de lessen en zo wij mogen wel gwn met meerdere tegelijk naar de wc maar dan moet je wel heel nodig moeten =p wat eigenlijk nooit niet echt is we mogen alleen niet in de pauzes in de bovenverdiepingen komen waar de lokalen zijn… staan ook overal camera’s en die worden vet goed bekeken als je er wel bent of zo komen ze al meteen aanrennen en zo we mogen wel gwn naar de lockers en zo als we maar willen die liggen gwn in de gangen dus kun je altijd wel bij als je naar een ander lokaal moet alleen als je je boeken bent vergeten mag je van sommige leraren die niet meer halen als je te laat komt al is het maar 1 minuut of zo of de leraar ziet je aan het einde van de gang en je hebt nog een minuut of zo en dan doet hij de deur dicht moet je je melden bij je coordinator en volgende dag melden om 8 uur en dan doe je dat en dan blijkt dat de coordinator er niet eens is om 8 uur had je net zo goed nog wat langer kunnen blijven liggen dat is echt dom laten ze je je melden en komen ze zelf niet, heel verhaal maar ja x

1x te laat, volgende ochtend om 07.30 corveeën! :bored: Echt belachelijk.

1x te laat of iets verkeerds gedaan coveeën of 8 uur melden!
verder net zoals op elke school.

telefoon UIT… mooi niet, op stil dus :slightly_smiling_face:
eigenlijk hebben wij geen extreme regels… of die heb ik nog niet gelezen :stuck_out_tongue:

[i]Bij ons zijn ze juist leuker xD

Mp3 of Ipod mag in de klas ^^
& je mag in de aula zelfs bellen met je mobiel xD

Maar het blijft wel kut dat je niet mag drinken ofzo in de klas ;(
Soms ga je echt helemaal kapot van de dorst
& dat je alleen in de pauze bij sommige leraren naar de wc mag :pensive:[/i]

• Geen mp3 of mobiel (Ook niet in de aula, iets wat de bruggers nog niet begrijpen)
    - Verplicht aantal uren in de stilteruimte. Ergste regel ooit. Ik moet er 4 uur per week zitten. Tis gewoon alleen om die ruimte vol krijgen, anders zit er geen man.
  • Geen eten op de gang of in de klas
  • Onderbouw mag niet van het terrein af, bovenbouw mag wel de stad in (hallelujah)
  • Niet tijdens de pauzes de gangen in
  • Geen mensen die bij ons op school zitten in de school. Je moet ten alle tijden kunnen bewijzen dat je echt bij ons op school zit.
  • Te laat = 8 uur melden.
  • Als je een uur spijbelt wordt er dezelfde dag een brief naar huis gestuurd om te vragen waar je was.

En dat was het wel zo ongeveer…

Dat stomme kut Kwt systeem dat ze bedacht hebben omdat we dan meer tijd voor huiswerk hebben :s
Nou moet ik nog 3 uren invullen maar ik HEB alles al ingevuld!
En ik heb vrijdag dan helemaal geen pauze!
Als je het nadoet, doe het dan GOED naa…
Aalten sucks bigtime…

wij hebben ook van die stomme regels erbij gekregen zoals niet naar de wc tijdens de lessen, geen mobiel mp3 etc., niet op de gangen tijdens de pauze, geek kauwgom, en dan moeten we ook nog eens 8 uur beginnen :S

Als ik dit hierboven lees valt dat bij mij nog wel mee.

• Niet bellen in de school, alleen in de les vind ik acceptabel.
  • De te laat regels (3x te laat = 8 u melden enzo) Maar dat vind ik alleen een stomme regel omdat ik daardoor altijd de lul ben :stuck_out_tongue: Terwijl het eigenlijk een begrijpelijke regel is omdat anders niemand z’n best doet op tijd te zijn.
  • Als je bij sommige leraren niet mag eten in de les.
  • Niet op tafels zitten

Maar opzich houdt niemand zich er echt aan…

En toen ik in de 1e en 2e zat vond ik het flauw dat je toen niet in de pauze even de stad in mocht.

-niet eten&drinken in de les
-2x te laat = 8uur melden

• gesspijbeld = het dubbele inhalen
    -niet naar wc
  • niet in de lessen over de gang
  • als je gele kaart hebt moet je naar zo’n lokaal en huiswerk maken:P
  • als er een uur uitvalt, krijg je een invaluur, van een leraar die en heel ander vak geeft…
  • paar keer per jaar heeft jou klas corvee (onderbouw)
  • als je mobiel gezien wordt moet je hem na het laatste uur ophalen,
  • als je fiets buiten de rekken staat, wordt ie aan een ketting gelegd, en na het laatste uur los gemaakt.

Stom maar

Best normaal denk ik?

ik las dat op de home-pagina en daar stonden zelfs allemaal regels qua kleding…ik zeur vaak over mijn school alleen het valt dus wel mee…wij mogen gewoon dragen wat ze zelf willen:p…

*bij ons mag je gewoon mp3 en telefoon bij je hebben

• je mag bij ons bellen op school alleen niet in de les.
    *je mag soms tijdens de les maar verder altijd naar je kluisje.
  • als je een tussen uur hebt mag je heen gaan waar je wilt…naar huis, naar de mac donalds enz…
    maar,
  • je mag (wel logisch) niet te laat komen…tenzij je een reden hebt^^
  • niet smsen of muziek luisteren tijdens de les…ook logisch…
  • niet eten en drinken in de les…soms mag het wel^^
  • heel veel sites op de computer zijn geblokkeerd,
  • niet rennen in de gang ¬¬

1 x te laat is 8.00 uur melden.
Verwijderd uit de les is verplicht alleen in de E-aula zitten. Gelukkig vinden de concierges me lief xD
Geen studs langer dan zoveel centimeterr.
Ze zeiken nog wel eens over londsdale.
Roken in de rookhokjes.
Fietsen buiten de rekken krijgen de ketting erdoor, en kunnen pas na kwart op 5 opgehaald worden.

Verder zijn er nog wel wat die ik niet zo kan bedenke xD