welke sportbewegingen moet ik doen?? + ik vraag om tips over eten

Hoi

vraag sport

vraag weet iemand met welke sport bewegingen ik het best mijn buik-boven been- onder beenspieren train en men armspieren zonder naar de sportschool te gaan???

vraag eten
Heeft iemand goeie tips voor een gezonder ontbijt luch en avond eten. En gezonde dranken

xx opzoek naar nieuwe dingen :upside_down_face:

er zijn hier heel veel topics over ! kijk eens bij het subforum ‘food en sport’

Ik vind het echt enorme grote vragen, als ik zou willen zou ik een heel verslag kunnen heel verhaal kunnen uittypen als antwoord.

Welke sport is goed voor die gebieden, tsja je kan het beste gericht training per lichaamsdeel zodat je ook rustdagen kan invoeren.
Er zijn genoeg dingen die je thuis kan doen waarvoor je niet veel nodig hebt. Benen = fietsen, je buik= planking enzv. Er is enorm veel online te vinden.

En qua eten.
Het is belangrijk dat je gevarieerd en genoeg eet. Dit is een vb lijstje van wat je nodig hebt. Alhoewel het voor iedereen anders is, sommige hebben meer nodig. Maar dit vind ik persoonlijk het minimale.
Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]

Verder gezonde dranken? Water misschien?

Voor gerichten vragen enzv kan je kijken in de andere topics hier. Verder hebben sommige topics een lading informatie in hun begingpagina staan, dus daar kan je eens kijken.

Er zijn verschillende topics over afvallen en over sporten. Daar kun je beter je vraag stellen!