Welke sport of andere naschoolse activiteit zou ik doen?

Hii! Xx

Op dit moment doe ik dus niets van naschoolse activiteit en sport (wat ben ik toch lekker lui xD).
En daarom zou ik er dus één willen doen, maar ik twijfel over vanalles.
Ik wil wel best iets doen maar ik ben gewoon altijd bang dat ik weer geen aansluiting in de groep ga vinden. De groep zelf maakt het voor het grote deel ook leuk! In het verleden heb ik al veel gehad dat ik niet goed in de groep lag, misschien komt het ook wel omdat ik na een paar weken al direct geen zin meer heb ofzo. xD
Maar nu gaat het veranderen (!) en dus twijfel ik over verschillende dingen.
Zijnde:

• Paardrijden => Mijn moeder vindt het te gevaarlijk en ik heb bijna nooit op een paard gezeten enzo. Dus ik heb totaal geen ervaring! Is het trouwens makkelijk aan te leren zoiets?
  • Ballet=> Ok, dit klinkt saai. Maar ik heb er tot het vijfde leerjaar (groep 7 denk ik) op gezeten. En van mijn 4 jaar deed ik er al aan.
    Maar het probleem is dat ik dus ongeveer 4 jaar lessen ervan heb gemist en ik weet niet of ik daardoor wel nog ga kunnen beginnen ermee.
  • Trampolinespringen=> Dit lijkt me wel heel leuk! Maar moet je er eerst niet gym voor volgen ofzo? Ik heb thuis al wel een trampoline, dus daar zou ik dan op kunnen oefenen enzo. Maar ik wil dus echt trampolinespringen opzich, niet dat ik turnen dan zou doen en dat we dat dan maar 1x in de maand zouden doen ofzo. En is het moeilijk?
    -Piano fzoiets=> al denk ik dat ik dat al zeker niet zou doen. Het lijkt me wel leuk om een instrument te bespelen maar dan moet je er eerst nog notenleer en al die andere crap voor kennen. Dus ja. Ik denk dat ik maar op het internet les daarvan ga volgen.
    -Karten=> Ik ben er alleszins heel goed in en ik zou dit wel in clubverband willen doen. Maar het is redelijk ver van hier en ik weet niet of ze daar wel een club van hebben die voor mijn leeftijd dat doet. En ik denk ook dat daar dan wel veel jongens gaan zijn en ik wil niet het enigste meisje zijn! Maar dit is wel iets waarvoor ik echt talent voor heb.
    -Dansen: dus gwn een mengeling van Hiphop, streetdance en jazzdance. Maar dit ga ik normaal gezien al zoiezo doen.

paardrijden kan geleerd worden!
maar ik doe volleybal:D
en de rest klinkt ook wel leuk

Ja, maar duurt dat leren dan lang? :grinning:

Komaan mensen, an answer plz. :grinning:
<3

als je goed bent in karten en je vind het leuk, wat zijn die jongens dan voor probleem? vraag of een vriendin met je meegaat.

Ja, dat is waar.
Alleen vind ik nergens of er daar een club van is.

Ik weet natuurlijk niet wat jij leuk vind en in hoeverre jij moeite hebt met een groep…

• Paardrijden is leuk als je er van houdt. Maar meestal is het zo: of je vind 't super leuk, of je hebt er een hekel aan -zoals ik. Dat gevaarlijke valt mee, zeker vergeleken met karten! Maar je moet er heel veel tijd in gaan steken.
  • Ballet… Je meot er van houden, ik zou het eerlijk gezegd niet doen…
  • Piano spelen is leuk om te doen, maar je moet het echt willen. En daar zitten saaie toonladders bij en saaie liedjes tussen, en aangezien je het niet
    zo super graag wilt, zou ik het niet doen.
  • Karten zou ik niet doen. Het is leuk, dat is het zeker, maar ook heel duur en ver weg.
    -Dansen lijkt me van jou opties de beste; verschillende stijlen en je bent lekker met jezelf bezig, maar toch ook in een groep.

Wat je ook kan doen is Tennis -meer een solo sport, maar als je groepslessen neemt heb je 't zelfde efect als met dansen; in een groep maar toch ook lekker op jezelf. Ik vind tennis heel erg leuk, maar ik ken ook weer
zat mensen de er geen reet aan vinden om een balletje te slaan.

het leren van paardrijden duurt niet lang. je moet niet bang zijn om op het paard te stappen want dat voelt het paard en word ie zelf ook onrustig. maar als je het eenmaal kunt is het super leuk:D
en daarbij begin je meestal eerst in een soort ‘‘prive lessen’’ met jou alleen dan kijken ze hoe je het doet en bla bla en daarna word je in een groep ingedeeld (Beginners,Gevorderden,ect.)

Oja; Van trampolinespringen weet ik niks, maar google 't ff? Meestal staat er dan meteen bij of je ervaring moet hebben met turnen en wat 't precies inhoudt.

Nee, tennis is niet iets voor mij.
Ik wil een sport waar ik toch een beetje goed in ben.
En het enigste waar ik denk ik echt goed in ben is karten.
En dansen en ballet ben ik ook nog redelijk goed in.
Trampolinespringen weet ik niet zo goed en paardrijden heb ik nog nooit gedaan.