Welke sport met blessure?

Ik heb extreem veel blessures, maar ik wil supergraag weer gaan sporten. Het liefst wil ik weer gaan dansen (heb zo’n 8 jaar klassiek ballet gedaan, maar dat kon mijn lichaam niet meer aan) alleen durf ik niet zomaar te beginnen. Sowieso is klassiek en modern ballet te zwaar voor m’n knieën. Vorig jaar ben ik toen een paar lesjes hiphop gaan volgen, wat me echt verschrikkelijk leuk leek, alleen toen ik in die groep stond was ik alleen maar héél bang dat ik iets fout zou doen, en niemand deed aardig tegen me, en de enige manier waarop ik dit weer zou durfen is om met een vriendin erop te gaan, maar ik heb geen vriendin die op dit moment op een sport wil). Ik weet niet echt welke andere sport ik zou willen doen, want ik kan eigenlijk geen sport doen die me enigszins leuk lijkt (alleen atletiek, maar dat was hetzelfde verhaal als bij dans, en dat 3 jaar lang). Dus weten jullie iets?
(Ter informatie: ik mag geen belastende sport voor mijn enkels (ik verzwik ze ongeveer 10 x per dag), schouders (als ik iets gooi vliegen ze uit de kom) of knieën (als ik ze buig kraakt het énorm, en ze zijn ontzettend slap, dus op m’n hurken zitten lukt nauwelijks).)

zwemmen ?

^zat ik zelf ook al aan te denken, alleen kan ik er geen ene zak van. Ik kan niet eens een beetje normaal duiken of borstcrawl. Alleen schoolslag lukt aardig :’). En ik weet dat je erop moet om het te leren, maar dat vind ik echt gênant op je 15e…

Hm ja zwemmen lijkt me inderdaad wel een goede optie maar ik begrijp wel wat je bedoelt dat je het genant vindt. Wielrennen? Of is dat ook te belastend voor je knieeën?

^jep, met fietsen maak ik altijd nét die knak in m’n knie als ik trap, dus alleen al naar school fietsen is een hel voor mij.

ik heb ook best veel blessures(niet zo erg als jij)
maar zwemmen(wij hebben dan wel een zwembad in de tuin dus ik kan het op mijn gemak doen) lkijkt me wel goed om langzaam aan te beginnen
ga anders naar de

maar je hoeft neit op zwemles
je kan ook gewoon een abo op een een zwembad nemen en relaxt jezelf wat meer leren

is er niet een zwembad, sportcentrum bij je in de buurt, die aquasporten aanbied?

of op volwassenen zwemles :")

Ik heb ook echt veel blessures en ik zoek ook een sport. Zwemmen is bij mij niet echt een optie omdat hier geen zwembad in de buurt is.
Heeft iemand nog ideeen? :grinning: Ik heb problemen met mijn kuiten & knieën.

misschien kan je paardrijden proberen ?
dat is niet zo heel zwaar, vooral in het begin niet.

Nou als ik jou was zou ik niet paardrijden, dan belast je je knieeën enorm. (Ervaring, ik rij al 10 jaar paard. :’) )

Bij toernooien lig ik ook minimaal een keer bij de fisio . maar meestal als ik pijn heb ga ik gewoon door -.- Mijn bekken staan scheef, ik heb slappe enkel doordat mijn enkel tussen spaken is gekomen. ik heb een beetje x benen. ik draag steunzolen. en groeipijn XD

zwemmen is de enige sport die echt goed is als je blessures hebt, dit ontlast juist je gewrichten ipv te belasten. Je kan gwn op jezelf gaan zwemmen ipv op zwemles. Kan je het zelf opbouwen.
opzich maakt het niet uit dat je nu schoolslag doet of crawl of wat dan ook. als je nu schoolslag na een tijdje saai vind worden kan je altijd jezelf crawl leren.