Welke spijkerbroekmaat??

Hoi iedereen,

Ik heb een leuke spijkerbroek van Cheap Monday gezien op internet die ik graag wil bestellen, maar omdat ik eigenlijk nooit spijkerbroeken draag heb ik niet zoveel verstand van de maten.
Ik weet wel dat ik lengtemaat 30 nodig heb, maar de enige taillemaat die daar nog van is is in maat 27. Het klinkt als een bestwel kleine maat maar ik heb eigenlijk geen idee…
Ik ben 167 lang ( of kort :stuck_out_tongue: ), weeg 58 kilo en heb normaal gesproken confectiemaat 36.
Ik hoopte eigenlijk dat er meiden zijn hier met vergelijkbare afmetingen die mij kunnen vertellen wat voor spijkerbroekmaat zij dragen…
Alvast bedankt!
Groetjes van Julia

Ik ben ong 1,62, weeg 55 kilo en zit ook op 36.
ik had laatst bij de H&M een 28 gekocht maar die kan ik nu al zo zonder de rits/knoopjes open te doen over mn kont heen trekken dus had eigenlijk een 27 nodig. denk dus dat bij jou 27 ook wel past :slightly_smiling_face:

ik ben 1,55 m en weeg 52 kg. ik heb meestal confectiemaat 34 en ik heb volgens mij broeken met maat 26. Dus in theorie zou jij dan wel een 27 moeten passen… :slightly_smiling_face:

Je moet altijd van je gewone kledingmaat 8 eraf trekken. Dus heb je 36 dan zal je van spijkerbroekenmaat een 28 hebben.

klopt ook niet helemaal, want ik heb maat 36 -8 is dus 26 terwijl ik een 24 nodig heb. en echt superdun ben ik ook niet want weeg 58 kilo en ben 1,68

oeps dubbel x.

36 - 8 is 28 :stuck_out_tongue: geen 26, hihi.

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik hem dan maar gewoon bestel :slightly_smiling_face:

Het zal miss niet altijd kloppen, dan zal wel een beetje aan je bouw liggen. Maar ik werkte in een kledingwinkel waarbij we dit altijd moesten gebruiken! Soms zal het wel eens één of twee maten verschillen … In jou geval meer dan. En het ligt natuurlijk ook nog aan de broek;)

Ik ben ongeveer even lang en even zwaar als dat jij bent, en ik heb ook maat 27. Ik denk dat hij wel past. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat die je wel past! Al kunnen die maten best wel verschillen ik heb namelijk spijkerbroeken van maat 25 tot 28 die allemaal even goed zitten… Maar als die gewoon valt zoals een gemiddelde spijkerbroek moet het wel passen, over het algemeen heb ik maat 26/27 en we hebben ong dezelfde lengte en gewicht.

Ik ben net iets langer en net iets zwaarder dan jij en ik heb vaak ook maat 27. Dus het lijkt me dat ie je wel moet passen.

nee nee, ik had het tegen t meisje diezei dat 36 - 8 26 was en dat ze 24 had. terwijl 36 - 8 28 is, snapje :stuck_out_tongue:, ik weet wel dat het meestal klopt, werk in een schoenenwinkel en wij moeten met engelse maten ook altijd nederlandse - 33 doen. dus 38 - 33 is maat 5. enz :slightly_smiling_face:

Staan er geen centimeters bij? Ik koop ze hier weleens en hier staan gewoon centimeters bij, vind ik handiger dan zomaar een maat bestellen: http://dekkerfashion.nl/