Welke spiegelreflexcamera?

Hee meiden!
Ik ben binnenkort jarig, en dan wil ik gaan sparen voor een spiegelreflexcamera. Ik fotografeer al een tijdje, en ik heb wel zin in iets ‘professioneels.’ Naja, ik wil er eentje van ongeveer 300 euro. Ik heb er wel een paar gezien, maar ik heb er totaal geen ervaring mee, en de reacties op de camera’s verschillen nogal. Dus hebben jullie misschien ervaring met zulke camera’s? En welke zijn goed?

Ohja, en nog een vraagje: hoe duur zijn lenzen? Mijn vader zegt dat ze erg duur zijn, maar wat is het gemiddelde ongeveer? Wat moet je uitgeven voor een goede lens?

Superbedankt!

Canon of Nikon?

Maakt mij opzich niet uit.

www.kieskeurig.nl

Ja, daar heb ik ook al gekeken. Maar ik had ook neergezet: ‘de reacties verschillen nogal’. de ene vind de camera top en de ander vind m bagger. dan weet ik niet echt wie ik moet vertrouwen. Ik wil graag iemand hebben die de camera al een tijdje heeft en er erg tevreden over is en er niet veel negatiefs over kan vertellen.

Oh, oké :slightly_smiling_face:
Meestal kijken mensen niet eens op zo’n site, want ik heb dat ook gedaan met mijn digitale camera en telefoon, maar het is wel handig.
Mijn oom had een hele fijne van Canon, maar ik heb geen idee welk model.
Canon, Nikon en Fuijifilm zijn wel goede camera’s, heb ik gehoord :slightly_smiling_face:

Je kunt geen spiegelreflex kopen voor 300¤…

dankje!

Ik heb een canon EOS 350 d en ik werk er nu 3-4 maand mee,
en ik kan hem je wel aanraden^^

Ja, ik ben nu een beetje tweedehands aan het kijken, en die bevalt me idd wel (:

ik heb de Canon EOS 1000D en hij is super!

nikon d50, maar die was meer dan het dubbele van wat jij eraan uit
wil geven.

misschien moet je een beetje in de goedkopere merken gaan,
of nog meer doorsparen… dan weet je wel zeker dat je echt een goeie hebt.

succes ermee :wink: !

Tja, ik had dat ook. Toen heb ik 'm samen met mn vader gekocht. Een D60 met 18-55 en 55-200 mm (VR) lens.
Dus ik zou of een tweedehands kopen of samen met iemand.

ik wil dus misschien de Canon EOS 1000D kopen maar ik twijfel. heeft iemand deze?

Ik heb hem, zou hem zeker aanraden :slightly_smiling_face:
Hier foto’s die ik ermee gemaakt heb: http://www.flickr.com/pho…n/sets/72157607026069961/
(Alleen het laatste stukje hoor, heb hem nog niet zo lang)

Ik heb een Canon 450D, ben er heel erg tevreden mee

@ LisArt ;haha wat gaaf! je bent in 't keukenhof geweest! Ik woon in Lisse. :] prachtige foto’s! Waar heb jij 'm gekocht?

Mijn vader heeft er eentje van Nikon, echt superfijn en geweldige kwaliteitsfoto’s. Ik weet alleen niet welk type het is en waarschijnlijk is die duurder dan 300 euro… =/

Haha grappig XD Dankjewel!
Ik heb hem via internet gekocht: www.kamera-express.nl