welke spiegelreflex raad jij aan?

hoihoi, ik weet niet of ik met deze vraag hier echt terecht kan maar het algemene forum over camera’s etc. doet bij mij raar.Ik ben opzoek naar een spiegelreflex camera. Ik werk sinds een paar maandjes en dit is mijn laatste jaar op school (5 havo). Ik wil volgend jaar heel graag naar de kunstacademie, en ik vond het wel een goed idee om een goede camera te kopen nu ik toch aan het sparen ben. Heeft iemand een aanrader? Ik vind het leuk om foto’s te maken maar ik heb nog nooit eerder een spiegelreflex gehad. Ik vind het wel veel geld dus ik wil graag een duurzame en goede camera (:
Alvast bedankt! :bowing_man:

Aangzien je er geen ervaring mee hebt zal ik een instapmodel zoals de Canon EOS 1100D of 600D kiezen.

upje?

Er is een Algemeen vragen over camera’s topic, waar dit soort vragen al een tiental keer zijn gesteld. Vermeld bepaalde eisen zoals budget, en eventueel merk als je een voorkeur hebt. Dan kunnen wij je beter helpen. Hier kunnen wij niet veel mee omdat er zo ontzettend veel keuzes zijn.

Wat Silverbleed hierboven post. Ik verwijs je hierbij door naar het algemene topic: http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/algemeen-vragen-fotocamera039s-fotografie-bewerking-2-234567.0.html slotje.